بهترین اندیکاتور برای ترید روزانه

بهترین اندیکاتور برای ترید روزانه

فهرست محتوا

جالب است بدانید، اغلب اندیکاتورها تنها با اندکی تفاوت شباهت بسیار زیادی به یک دیگر دارند، اکثر آنها از یک خانواده هستند و عملکرد مشابهی نیز دارند. حال این سوال پیش می آید که  کدام اندیکاتورها برای  ترید روزانه مناسب هستند؟


بهترین اندیکاتور ترید روزانه؟

اندیکاتورهای MACD و RSI به سرعت نسبتا متعادلی در حال حرکت هستند. از طرفی دیگر اندیکاتورها شامل stochastic, Bollinger bands در حال پیشرفت هستند. اما سوالی که جالب توجه است این می باشد که بهترین اندیکاتور برای ترید روزانه چه اندیکاتورهایی هستند؟

معامله گران برای انجام ترید روزانه ی خود نیازمند عملکرد و واکنش های سریع هستند؛ از طرفی بررسی طیف گسترده ای از اندیکاتورها فرایندی وقت گیر می باشد.

بهتر است نهایتا دو تا سه اندیکاتور برای تریدهای خود استفاده کنید. نکات زیر را در نظر بگیرید تا بتوانید ترید روزانه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

 

اغلب اندیکاتورها اضافی هستند:

موضوعی که جالب توجه است این می باشد که اکثر اندیکاتورها تنها با تفاوت اندکی به یک دیگر شباهت دارند. اکثر اندیکاتورها ممکن است از یک خانواده باشند.

مقاله مرتبط: روانشناسی کندل استیک‌ها در تحلیل تکنیکال

MACD, RSI, stochastic از این موارد هستند. این اندیکاتورها با اندکی تغییر شبیه به هم هستند. وجود این موارد برای تراکنش های روزانه شما چندان اثرگذار نیستند زیرا بسیاری از این اندیکاتورها اثرات و عملکرد کاملا یکسانی با یک دیگر دارند.

اندیکاتور MA و اندیکاتور MACD عملکرد نسبتا یکسانی به شما ارائه می دهند. درصورتی که باید در تراکنش و ترید روزانه خود از هردوی این اندیکاتورها استفاده کنید، این دو اندیکاتور نتیجه و اطلاعات یکسانی به شما منتقل می کنند.

در صورتی که اندیکاتور MACD بالا یا پایین صفر عبور کند، این به این معنی است که اندیکاتور MA بالا یا پایین دوره تناوب 26عمل خواهد کرد. هنگامی که هردوی این اندیکاتورها را استفاده می کنید، این دو یک دیگر را تایید می کنند، زیرا داده و ورودی یکسانی دارند.

مقاله مرتبط: الگوهای شمعی در تحلیل تکنیکال

چگونه اندیکاتور مناسب برای ترید روزانه خود انتخاب کنیم؟

اگر علاقه مند به استفاده از اندیکاتورها هستید، بهتر است از هرکدام از این گروه ها یک را انتخاب کنید.

  • Oscillators: این گروه از اندیکاتورها نموداری سینوسی در امتداد محدوده ای خاص دارند. از معروف ترین این موارد می توان به MACD, RSI, Stochastic, CCI اشاره کرد.
  • Volume: صرف از نظر از ظرفیت های اصلی، بهتر است به ظرفیت اندیکاتورها نیز دقت کنید. معمولا اندیکاتورها داده های مربوط به یک قیمت را مورد بررسی قرار میدهند تا گرایش و توان قیمت مورد نظر را مورد ارزیابی قرار دهند.
  • Overlays: این مدل از اندیکاتورها به طور کل نسبت به قیمت یک محصول حالت همپوشانی دارند. این اندیکاتورها برخلاف MACD که از چارت قیمت ها جدا می باشد، بهتر است بیش تر از یک مورد از آن ها را انتخاب کنید. از معروف ترین اندیکاتروهای این شاخه می توان به Bollinger Bands, Keltner channels, Parabolic SAR, MA, PP, Fibonacci Extension, Retracement ها اشاره کرد.
  • Breadth indicators: این گروه به شاخه ای از اندیکاتورها نسبت داده می شود که به تمایلات بازار و جهت های آن توجه دارد. بیشتر این اندیکاتورها بر روی مواردی که به بازار سهام مرتبط هستند تمرکز دارند و شامل Trin, Ticks, Tiki و غیره می شود.

در صورتی که قصد استفاده از اندیکاتورها را داشتید، بهتر است این تعداد از یک تا سه عدد باشد. تعداد زیاد اندیکاتورها اضافی و بدون تاثیر مثبت است.

مقاله مرتبط: چگونه با استفاده از مووینک اوریج (MA) ترید یا معامله کنیم؟

منبع: The.Balance