سبدگردانی در بورس چیست؟

سبدگردانی در بورس چیست؟

فهرست محتوا

سبدگردان کیست؟ معیارهای انتخاب سبدگردان خوب چیست؟ آیا دادن سرمایه خود به سبدگردان ریسک پذیر نمی باشد؟

در این مقاله تمام نکات سبدگردانی را بخوانید.


سبدگردانی چیست؟

تحلیل گران با تجربه، خبره و با تجربه ی بسیار بالا در بازار بورس متناسب با میزان ریسک پذیری و میزان سرمایه ی افراد سرمایه گذار یک سبد سهام طراحی و مدیریت می کنند.

سبدگردان تمام تحلیل های بنیادی، تحلیل تکنیکال و اخبار بازار سرمایه را پیگیری می کنند و بعد از بررسی سهم های مختلف، سهم هایی که به لحاظ بنیادی ارزشمند هستند و تحلیل تکنیکال خوبی هم دارند را خریداری می کنند.

به سبدگردان،  مدیریت پرتفو نیز  اطلاق می شود.

تمامی تصمیمات از سوی سبد گردان ( تحلیل گر بازار بورس) اتخاذ می شود و بعد از 3ماه تا یکسال گزارش به سهام دار داده و می شود و در در طی کار در جریان تمامی مسائل سبد خود خواهد بود.

سبدگردانی در بورس چیست

کدام شرکت سبدگردانی را انتخاب کنیم؟ کدام شرکت بهتر است؟

زمانی که با سرمایه گذاران بازار بورس صحبت می کنیم، همه به دنبال بهترین شرکت سبدگردانی هستند. تمامی شرکت های سبدگردانی اولویت های کاری و سرمایه گذاری مختلفی که دارند که در زمان های مختلف عملکردهای گوناگونی دارند. یادتان باشد که سرمایه گذاری در بازار بورس کوتاه مدت نمی باشد حتما در بازه 1 تا 2 ساله به سرمایه گذاری خود نگاه کنید، سرمایه گذاری در بازار بورس یکی دوماهه نمی باشد و برای دریافت سودهای خوب می بایست تحمل و صبر خوبی هم داشته باشید.

بنابراین سبدگردان های حرفه ای و باتجربه روی سرمایه گذاری بلند مدت با شما صحبت خواهند کرد. این یک فاکتور مهم و قوی در انتخاب یک سبدگردان می باشد.

سبدگردانی در بورس چیست

شرایط سبدگردانی در مجموعه Onbit

سبدگردانی در مجموعه ی Onbit بصورت بلند مدت می باشد.

سبد سهام شما توسط یک تیم 10 نفره ی تحلیلگران (سبدگدان) حرفه ای مدیریت می شود.

تحلیل بنیادی قوی، توسط تحلیلگران بنیادی مجموعه انجام می شود. بصورتی که شما صاحب سهام های قوی و در اصطلاح سهام های باکلاس خواهید شد، یعنی حتی اگر هر اتفاق بنیادی در کشور رخ دهد و قیمت سهم به شدت نزول کند، درصد سود یکساله ای که سهامدار در یکسال خواهد گرفت بیشتر از سرمایه ی ورودی خواهد بود.

آیا در سبدگردانی تضمینی در سود وجود دارد؟

پاسخ منفی است. سازمان بورس به هیچ یک از شرکت های سبدگردانی، تضمین سود را مجاز نکرده است. و این کار کاملا غیر قانونی می باشد. برای این این تضمین افراد به بانک ها و صندوق های سبدگردانی می توانند مراجعه نمایند.

که درصد سود این مراکز بسیار پایین تر از سود سرمایه گذاری در بورس خواهد بود.

اما اگر شما سبدگردانی حرفه ای برای خود داشته باشید می تواند این موضوع را تا درصد بسیار زیادی، بالا ببرد. پس اگر سبدگردان حرفه ای پیدا کردید حتما برای خود نگه دارید.

سبدگردان در زیان هم شریک می باشد؟

خیر. این یکی از مواردی است که سازمان بورس اجازه نمی دهد و قانونی نمی باشد. فرض براین است که سرمایه گذاری کاملا به ریسک های بازار بورس یقین دارد و متناسب با درصد ریسک پذیری خود سبدگردان خود را انتخاب می نماید.

 

یادتان باشد که بازار بورس نیاز به آموزش کامل دارد، بازار سرمایه نکات، قوانین و مفاهیم خاص خود را دارد و شما باید قبل از ورود به بازار بورس باید تمامی این موارد را آموزش ببینید و تجربه ی کافی به دست بیاورید و در نهایت سرمایه ی خود را وارد بازار سرمایه نمایید.

بسیاری از افراد نمی خواهند بازار خوب را از دست بدهند بنابراین فرصت آموزش بورس و تجربه را هم ندارند که پیشنهاد ما اینست که شما می توانید با یک سبدگردان قوی کارتان را جلو ببرید.

سبدگردانی در بورس چیست

آیا نیاز به سبدگردان خواهیم داشت؟

همانطور که گفتیم بسیاری از افراد به این نکته برخواهند خورد که چرا خودمان با سرمایه خود سرمایه گذاری نکنیم؟

وقتی شما در بازار بورس تازه کار هستید از روی هیجان تصمیم می گیرید، و یا خیلی مواقع پیش می آید که به گفته ی افراد مختلف سهمی را خریداری می کنید، بدون اینکه در نظر بگیرید درصد سواد آن افراد در بورس چقدر است!

بنابراین به گفته ی افراد بی تجربه و کانال های مختلف شبکه های اجتماعی سهمی را خریداری می کنید بدون در نظر گرفتن تحلیل بنیادی آن سهم بدون در نظر گرفتن تحلیل تکنیکال آن سهم که در نمودار قیمتی در اوج هست یا در قعر خریداری می کنید، و بسیاری از افراد به این مشکل برخورده اند و سرمایه بعد از 3،4 روز شروع به ریزش می کند برای 1 هفته و با ضرر بسیار بزرگ از بازار خارج می شوند.

یا بالعکس بسیاری از افراد سرمایه گذار سهمی را می خرند، به درصد سود خوبی هم می رسند اما بخ دلیل اینکه نمی دانند در چه زمانی اقدام به فروش کنند، شاید 100درصد هم سود کنند اما در نهایت با ضرر 20 درصدی در صف فروش قرار می گیرند و حتی براحتی نتوانند بفروشند.

درصد سود سبدگردان، و میزان ریسک سبدگردانی

سبدگردان تنها وقتی سود خود را کسر می کند که بتواند بیشتر از سود بانکی، سود بگیرد. به همین دلیل بیشترین تلاش خود را می کند تا بتواند به سود مطلوب خود برسد. چون در این صورت فقط می تواند سود خود را بردارد.

به همین دلیل سپردن سهم به سبدگردان باتجربه نه تنها کار ریسک پذیری نمی باشد، بلکه بسیار هم بدون ریسک است. چون برای رسیدن به پول خود، باید یک سرمایه گذاری پرسود به شما ارائه دهد.

و تمام سرمایه شما در اختیار شما قرار دارد و سبدگردان نمی تواند به پول شما دسترسی داشته باشد و تمام سودها وارد حساب خودتان خواهد شد که فقط از طریق خودتان قابل برداشت خواهد بود.

بخوانیم: مطالب آموزش بازار فارکس