هر آن چه که باید در سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال بدانید

هر آن چه که باید در سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال بدانید

فهرست محتوا

با پبشرفت علم در حوزه های مختلف بسیاری از سرمایه گذاران از جدیدترین روش ها برای سرمایه گذاری و کسب درامد استفاده می کنند. در این مقاله نکات سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال را برای شما مشخص خواهیم کرد.


امروزه با پبشرفت علم در حوزه های مختلف، اقتصاد را نیز دسخوش تغییر کرده است. روش های نوین تجاری و اقتصادی جایگزین روش های قدیمی و منسوخ شد. بسیاری از سرمایه گذاران از جدیدترین روش ها برای سرمایه گذاری و کسب درامد استفاده می کنند. همین موضوع باعث شده است تا دنیای اقتصاد و تجارت از مسیر قدیمی و گذشته ی خود خارج شده و در مسیر جدیدی قدم بردارد.

از ابتدایی ترین تغییراتی که در این دوره می توان در حوزه ی اقتصاد بیان کرد مسیله ی مبادلات مالی و ارزهای مجازی است. این موضوع را نباید فراموش کرد که ورود این ابزارها و سیستم های نوین به خودی خود توانسته مشکلات بسیار زیادی را به وجود آورد. استفاده ی صحیح و حیاتی از این ابزارها نیازمند مطالعه و بررسی دقیق و کاربردی است. در این مقاله اطلاعات کلی درباره ی ارزهای دیجیتال، چند نمونه از کاربردی ترین ارزهای دیجیتال و . . . را مورد بررسی قرار می دهیم. با ما همراه باشید.

مقاله مرتبط: انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری 2019

ارزهای دیجیتال:

ارزهای دیجیتال یکی از جدیدترین تغییرات بنیادی در دنیای اقتصاد به حساب می آید. اگر بخواهیم توضیحی ابتدایی در زمینه ی ارزهای دیجیتال دهیم می توان از آن ها به عنوان نوعی پول اینترنتی یاد کرد که برای انجام تراکنش های مجازی در بهترین و سریع ترین زمان ممکن مورد استفاده قرار می گیرد.

امنیت و سرعت ارزهای دیجیتال باعث شده است تا آن ها به یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری و انجام تراکنش های تجاری مورد استفاده قرار گیرند. این موضوع را نباید فراموش کرد که به دلیل مجازی بودن سیستم ارزهای دیجیتال، امکان فیشینگ و هک نیز وجود دارد اما این موضوع در مقایسه با پول های کاغذی از میزان کم تری برخوردار است.

نکته ای که درباره ی امنیت ارزهای دیجیتال می توان بیان کرد موضوع نحوه ی برقراری امنیت برای سرمایه شما سرمایه گذاران است. سیستم محافظت کننده ی ارزهای دیجیتال را با نام بلاک چین می شماسند. بلاک چین یک نمونه زنجیره ی محافظتی است که از ورود هکرها و افراد سودجو برای به سرقت بردن پول و امکانات شما جلوگیری می کند.

فرایند انتقال در ارزهای دیجیتال:

موضوعی که برای اکثر سرمایه گذاران و افراد فعال در حوزه ی اقتصاد وجود دارد موضوع امنیت و نحوه ی انتقال منابع مالی به یک دیگر است. برای مبادلات داخلی و خارجی در گذشته از پول های کاغذی استفاده قرار می گرفت. مطمینا این موضوع برای شما بسیار مشخص و جا افتاده است که در بسیاری از این انتقال ها، سرقت و یا سواستفاده از طرفین برای انتقال منابع صورت می گرفت.

نکته ی مثبتی که درباره ی ارزهای دیجیتال وجود دارد این است که دیگر نیازی به استفاده از شخص یا سیستمی سوم برای انتقال پوا یا سرمایه شما به شخص یا گروهی دیگر نیست. این انتقال به راحتی می تواند بین دو طرف با آگاهی از چند نمونه از رمز عبور و الگوهای امینتی امکان پذیر باشد. از طرفی ارزان بودن فرایند انتقال ارزهای دیجیتال موضوعی است که باعث برتری این سیستم جدید در برابر نوع قدیمی خود یعنی پول های کاغذی است.

بسیاری از ارزهای دیجیتال بدون نیاز به هیچ گونه هزینه ای برای انتقال و با تکنولوژی بلاک چین می توانند به راحتی و به خواست فرد سرمایه گذار مورد انتقال قرار بگیرند. این موضوع در مقایسه با پول های کاغذی نوعی پیشرفت بزرگ و تاثیرگذار در دنیای اقتصاد خلاصه می شود.

مقاله مرتبط: سرمایه گذاری در ارز دیجیتال بیت کوین

نکات کلی برای مراقبت از سرمایه ی خود در دنیای ارزهای دیجیتال:

به لطف دنیای مجازی و اینترنت، اطلاعات افراد به راحتی پخش و در راه های نامناسب مورد سواستفاده قرار می گیرد.

افراد بسیار زیادی وجود دارند که با مقاصد شوم و با برنامه های متعددی قصد دزدیدن و سواستفاده از ارز دیجیتال شما را دارند. بسیاری از این سرقت ها به وسیله ی پرت کردن حواس فرد دارنده ی ارز دیجیتال است. این موضوع را نباید فراموش کرد که این سرقت از افراد خاص صورت نمی گیرد و احتمال به خطر افتادن امنیت ارز دیجیتال هر فردی وجود دارد. به هر حال درصورت در دسترس گذاشتن اطلاعات مهم و اساسی خود در این زمینه، منتظر حملات متفاوت و پیچیده به ارز دیجیتال خود را داشته باشید.

به توصیه های زیر توجه کنید:

  • آدرس و اطلاعات استفاده شده را در اختیار کسی قرار ندهید.
  • احتمال استفاده از اطلاعات خود توسط افراد ناشناس را بدهید.
  • مراقب ذکر کردن ترازهای خود در ارز دیجیتال باشید.
  • از کانال های محافظت شده و معتبر استفاده نمایید.
  • از انتشار اطلاعات خود که بر مشخصات آفلاین شما قرار می گیرد، خودداری کنید.

بلند مدت فکر کنید! این ساتوشی های بسیار کوچک در بلند مدت و سالیان بعد ارزش بسیار زیادی پیدا می کند. رعایت این موارد باعث می شود که افراد آشنا و یا اشخاص ناشناس حمله کننده به اطلاعات شما در زمان موردنیاز به اطلاعات و یادداشت های شما دسترسی نداشته باشند.

مقاله مرتبط: حفظ امنیت در ارزهای دیجیتال (سرمایه گذاری مطمئن)

بیت کوین؛ یکی از برترین ارز دیجیتال در طول تاریخ:

پس از آگاهی نسبی درباره ی ارزهای دیجیتال، آشنایی با یک نمونه از این ارزهای دیجیتال می تواند کمک بسیار زیادی به شما جهت آشنایی و درک بهتر نسبت به عملکرد و اثرات مثبت این نمونه از پول های غیرمتمرکز کند.

نقطه شروع بیت کوین به سال ۲۰۰۸ برمی گردد. زمانی که سازنده آن با نام مستعار Satoshi Nakomotoاثبات مفهوم بیت کوین را منتشر کرد. این اثبات سپس در سال ۲۰۰۹ در فهرست پستی ارزهای دیجیتال منتشر شد . Nakomoto پروژه را در سال ۲۰۰۹ رها کرد و ناپدید شد اما دیگر توسعه دهندگان کار را به دست گرفتند. زادروز بیت کوین ۳ ژانویه است؛ زمانی که Nakomoto  اولین ۵۰ واحد ارز را خریداری کرد.

امروزه بیت کوین یکی از برترین و بزرگ ترین ارزهای دیجیتال مورد استفاده در سرتاسر جهان تبدیل شده است. معروفیت و کاربرد بالای این ارز دیجیتال باعث شده است تا تعداد بسیار زیادی از ارزهای دیجیتال مشابه بیت کوین در این بازار حضور داشته باشند.

در مقالات بعدی اطلاعات بیش تری درباره ی بیت کوین و تاریخچه ی آن برای شما فراهم خواهیم کرد. از طرفی اتریوم، بایننس کوین، بیت کوین کش و . . . را نیز می توانید در مقالات بعدی مطالعه کنید.

 

منابع:entreprenuermag.com