10 ارز دیجیتال برتر و مهم بعد از بیت کوین

10 ارز دیجیتال برتر و مهم بعد از بیت کوین

فهرست محتوا

10 ارز رمز نگاری شده مهم بعد از bitcoin کدام هستند؟

در این مقاله به 10 ارز دیجیتال برتر اشاره شده است، بعد از مطالعه و بررسی می توانید برای سرمایه گذاری از آنها استفاده کنید.


 معرفی ارزهای دیجیتال برتر

Bitcoin فقط پیشرو در موج طوفانی ساخت ارزهای رمز نگاری شده در شبکه های هم رده نبوده بلکه به استاندارد ارزهای دیجیتال تبدیل شده و الهام بخش رشد دایم دنبال کنندگان و بخشه سازان است.

رمزنگار ها چه هستند؟

قبل ازینکه بخواهیم با دقت بیشتر ارزهای دیجیتال دیگر به جز bitcoin  را بررسی کنیم باید به بررسی altcoin و رمزنگار پرداخت. رمز نگارها پول مجازی و یا دیجیتالی هستند که حکم سکه یا توکن را دارند. و این در حالی است که بعضی از آنها به دنیای فیزیکی رسیده اند و به شکل کارت های اعتباری و غیره درآمده اند اما اکثرا غیر فیزیکی هستند.

مقاله مرتبط: سرمایه گذاری در ارز دیجیتال اتریوم

  1. Litecoin (LTC) :

Litecoin در سال 2011 راه اندازی شد و جزو اولین ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده بعد از bitcoin بود و به عنوان نقره ی bitcoin طلایی شناخته می شود. توسط چارلی لی، فارغ التحصیل موسسه تکنولوژی ماساچوست و مهندس سابق گوگل ساخته شد. Litecoin بر پایه ی یک شبکه ی پرداخت آزاد جهانی است که توسط هیچ قدرتی کنترل نمی شود و از رمزنگاری برای اثبات این قضیه اسفاده می کند که می تواند توسط پردازشگرهای مصرف کنندگان با توجه به درجه آنها رمز گشایی شود. با اینکه litecoin در خیلی از وارد به bitcoin  شباهت دارد اا قدرت تولیدی بالاتری دارد پس معاملات سریع تری انجام می دهد. به جز توسعه دهندگان بسیاری از تجار نیز bitcoin را قبول دارند. از 9 فوریه 2019 ، litecoin دارای 63/2 میلیارد دلار بازار و ارزش هر توکن 43/41 دلار شد.

 

  1. Ethereum (ETH)

در سال 2015 راه اندازی شد. Ethereum یک پلتفرم نرم افزاری غیرمتمرکز است که باعث می شود قراردادهای هوشمند و برنامه های توزیع شده (DApps) بدون هیچگونه خرابی ، کلاهبرداری ، کنترل یا دخالت شخص ثالث ساخته و اجرا شوند. برنامه های کاربردی روی Ethereum بر روی نشان رمزنگاری رمزنگاری خاص ، یعنی ether اجرا می شوند. Etherمانند وسیله نقلیه ای برای حرکت در سکوی Ethereum است و بیشتر توسعه دهندگان به دنبال توسعه و اجرای برنامه های داخل Ethereum هستند امروزه سرمایه گذاران به دنبال خرید سایر ارزهای دیجیتال با استفاده از ether هستند.

در طی سال 2014 ، ethereum پیش فروش ether را آغاز کرد  و نتیجه ی فوق العاده ای گرفت. ین امر به سیری در عرضه اولیه سکه (ICO) کمک کرد. طبق Ethereum ، می توان از آن برای "رمزگشایی، عدم تمرکز، ایمنی و تجارت در مورد هر چیزی" استفاده کرد. پس از حمله به DAO در سال 2016 ، اتریوم به Ethereum (ETH) و Ethereum Classic (ETC) تقسیم شد. از 9 فوریه 2019 ، اتریوم (ETH) دارای کلاهک بازار 12.49 میلیارد دلار و ارزش هر توکن 118.71 دلار بود.

 مقاله مرتبط: چرا باید در ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنیم

  1. Zcash (zec)

Zcash یک ارز رمزنگاری شده ی غیر متمرکز و آزاد است که در نیمه ی دوم سال 2016 راه اندازی شد شعاری که zcash از آن برای تعریف از خود استفاده میکند این است: اگر bitcoin مانند HTTP برای پول است، zcash خود HTTP است. Zcash از حریم خصوصی و شفافیت انتخابی معاملات استفاده می کند. بنابراین ، مانند httpss ، zcash ادعا می کند امنیت و یا حریم خصوصی اضافی را در آنجا ثبت کرده و در یک زنجیره اطلاعاتی منتشر می کند. اما جزئیاتی از قبیل فرستنده ، گیرنده و مقدار آن همچنان خصوصی باقی می ماند. Zcash به کاربران خود گزینه معاملات "محافظ" را ارائه می دهد ، که امکان رمزگذاری مطالب را با استفاده از تکنیک پیشرفته رمزنگاری را دارد همچنین امکان استفاده از رمز نگارها برای افراد بدون اطلاعات را دارد که به نام zk-SNARK توسط تیم آن ایجاد شده است. از 9 فوریه 2019 ، Zcash دارای کلاهک بازار 291.25 میلیون دلار و ارزش هر توکن 49.84 دلار بود.

 

  1. DASH (DASH)

Dash یا همان darkcoin نسخه پنهانی تر بیت کوین است. Dash ناشناس بودن بیشتری را ارائه می دهد چراکه در یک شبکه کدگذاری غیرمتمرکز کار می کند که معاملات را تقریبا غیرقابل ردیابی می کند. در ژانویه سال 2014 راه اندازی شد ، Dash در مدت زمان کوتاه طرفداران زیادی بدست آورد. این رمزنگار توسط Evan Duffield ایجاد و ساخته شده است و می تواند با استفاده از CPU یا GPU استخراج شود. در مارس 2015 ، "Darkcoin" به Dash تغییر یافت ، که مخفف "پول دیجیتال" است و تحت عنوان DASH فعالیت می کند. این تغییر عملکرد هیچ یک از ویژگیهای فناوری آن از جمله DarkSend و InstantX را تغییر نداد. از تاریخ 9 فوریه 2019 ، Dash دارای کلاهک بازار 640.76 میلیون دلار و ارزش هر توکن 74.32 دلار بود.

 

  1. RIPPLE (XRP)

ریپل یک شبکه تسویه حساب جهانی در زمان واقعی است که پرداخت های بین المللی فوری  و کم هزینه را ارائه می دهد. موج آن در سال2012 این امکان را به بانک ها داد تا پرداخت های مرزی را در زمان واقعی ، با شفافیت پایان به پایان و با هزینه های پایین تر تسویه کنند. "دفتر اجماع ریپل (روش ساخت آن) منحصر به فرد است. استخراج معدن به این ترتیب ، موج دار شدن خود را از بیت کوین و بسیاری از آلبوم های دیگر جدا می کند. از آنجا که ساختار ریپل نیازی به استخراج ندارد ، استفاده از توان

محاسباتی را کاهش می دهد و تأخیر شبکه را به حداقل می رساند.

  مقاله مرتبط: دلایل قانع کننده برای سرمایه گذاری در بیت کوین

ریپل معتقد است که "توزیع ارزش روشی قدرتمند برای تحریک رفتارهای خاص است" و بنابراین در حال حاضر قصد دارد XRP را در درجه اول توزیع کند "از طریق معاملات توسعه تجارت ، مشوق هایی برای ارائه دهندگان نقدینگی که توزیع های تنگ تری برای پرداخت ها ارائه می دهند و فروش XRP را به خریداران نهادی علاقه مند به سرمایه گذاری در XRP. "تاکنون ، ripple با این مدل موفقیت کسب کرده است. این یکی از جذاب ترین ارزهای دیجیتال در بین موسسات مالی سنتی است که به دنبال راه هایی برای انقلابی در پرداخت های مرزی است. از 9 فوریه سال 2019 ، ripple دارای کلاهک بازار 12.69 میلیارد دلار و ارزش هر توکن 0.308 دلار بود.

 

 

  1. monreo (XMR)

Monero یک ارز امن ، خصوصی و غیرقابل ردیابی است. این رمزنگاری متن باز در آوریل 2014 راه اندازی شد و به زودی مورد توجه بسیاری در بین جامعه رمزنگاری و علاقه مندان به وجود آمد. توسعه این رمزنگاری کاملاً مبتنی بر اهدای عضو و جامعه محور است. مونرو با تمرکز جدی روی تمرکززدایی و مقیاس پذیری راه اندازی شده است و با استفاده از تکنیک ویژه ای به نام "امضای حلقه" ، حریم شخصی کاملی را امکان پذیر می کند.

با استفاده از این تکنیک ، گروهی از امضاهای رمزنگاری شامل حداقل یک شرکت کننده واقعی به نظر می رسد ، اما از آنجا که همه آنها معتبر به نظر می رسند ، واقعی نمی تواند جدا شود. به دلیل مکانیسم های امنیتی استثنایی مانند این ، مونرو چیزی با شهرت ناخوشایند ایجاد کرده است. این امر به عملیات جنایی در سراسر جهان مرتبط بوده است. با این وجود ، چه از آن برای سلامتی استفاده شود و چه از بیماری ، هیچ تکذیب وجود ندارد که monero پیشرفتهای مهم فناوری را به فضای رمزنگاری وارد کرده است. از تاریخ 9 فوریه 2019 ، مونرو دارای کلاه بازار 808.50 میلیون دلار و ارزش هر توکن 48.18 دلار بود.

 

  1. bitcoin cash (BCH)

Bitcoin Cash جایگاه مهمی در تاریخ altcoin دارد زیرا یکی از اولین و موفق ترین چنگال های سخت بیت کوین اصلی است. در دنیای cryptocurrency ، یک چنگال در نتیجه بحث و بحث و جدل بین توسعه دهندگان و کارگران معدن اتفاق می افتد. با توجه به ماهیت غیر متمرکز ارزهای دیجیتال ، عمده تغییرات در کد زیر نشان یا سکه در دست باید به دلیل اجماع عمومی انجام شود. مکانیسم این فرآیند با توجه به رمزنگاری خاص متفاوت است.

هنگامی که جناح های مختلف نمی توانند به توافق برسند ، گاهی اوقات ارز دیجیتال تقسیم می شود ، و اصل آن با کد اصلی خود صادق است و نسخه آغازین نسخه دیگر به عنوان نسخه جدید سکه قبلی ، با تغییر در کد آن. وجه نقد بیت کوین در اوت سال 2017 در نتیجه یکی از این شکافها ، زندگی خود را آغاز کرد. بحثی که منجر به ایجاد BCH شد ، مربوط به مسئله مقیاس پذیری بود. بیت کوین محدودیت سخت افزاری در اندازه بلوک ها ، 1 مگابایت دارد. BCH اندازه بلوک را از 1 مگابایت به 8 مگابایت افزایش می دهد ، با این ایده که بلوک های بزرگتر زمان معامله سریع تر را ممکن می کنند. همچنین تغییرات دیگری نیز ایجاد می کند ، از جمله حذف پروتکل Segregated Witness که بر فضای بلوک تأثیر می گذارد. از 9 فوریه 2019 ، BCH دارای کلاهبرداری در بازار 2.23 میلیارد دلار و ارزش هر نشان 126.49 دلار بود.

 

  1. NEO (NEO)

NEO زندگی را در سال 2014 آغاز کرد. در ابتدا با عنوان AntShares ، سکه بعدا توسط خالق دا Hongfei رونمایی شد. تا به امروز ، این بزرگترین رمز رمزنگاری است که از چین پدید آمده و بعضا به دلیل استفاده مشابه از قراردادهای هوشمند ، از آن به عنوان "چینی اتریوم" یاد می شود. در سال 2017 ، NEO موفق ترین سال خود را تا به امروز تجربه کرد. از ارزش 0.16 دلار در هر توکن در ژانویه سال 2017 ، NEO تا یک سال بعد به حدود 162 دلار در هر نشان صعود کرد. این به معنای بازگشت بیش از 111،000٪ است. یكی از مهمترین موفقیتهای NEO ، پشتیبانی از برنامه نویسی در بسیاری از زبانهای موجود ، از جمله Go ، Java ، C ++ و سایر موارد است.

 

علاوه بر این ، NEO به دلیل روابط مثبت خود با دولت چین ، که به طور کلی بخاطر مواضع خشن خود در زمینه رمزهای ارز رمزنگاری می شود ، مزایایی را تجربه کرده است. از 9 فوریه سال 2019 ، NEO دارای کلاهک بازار 492.48 میلیون دلار و ارزش هر توکن 7.58 دلار بود.

   مقاله مرتبط: سرمایه گذاری در ارز دیجیتال بیت کوین

  1. cardano (ada)

چارلز هوسینسون ، یکی از بنیانگذاران اتریوم ، کاردانو را در سپتامبر سال 2017 راه اندازی کرد. برای هواداران این ارز دیجیتال ، ADA همه مزایای اتریوم و همچنین بسیاری دیگر را ارائه می دهد. Cardano یک بستر برای Dapps و قراردادهای هوشمند ، مانند Ethereum قبل از آن ، ارائه می دهد. فراتر از آن ، ADA در صدد است تا برخی از مهمترین مشکلات موجود در زمینه سرمازدگی ارزها را در همه جا ، از جمله قابلیت همکاری و مقیاس پذیری ، برطرف کند.

 

Cardano همچنین امیدوار است مسائل مربوط به پرداخت های بین المللی را که معمولاً هم به موقع و هم گران هستند ، برطرف کند. به لطف تمرکز خود در این زمینه ، ADA توانست زمان پردازش پرداخت بین المللی را از روزها تا فقط چند ثانیه طی کند. از 9 فوریه 2019 ، کاردانو 1.16 میلیارد دلار بازار و ارزش هر توکن 0.041 دلار داشت.

 

  1. EOS (EOS)

یکی از جدیدترین ارزهای دیجیتال برای تهیه لیست ما EOS است. در ژوئن سال 2018 راه اندازی شد ، EOS توسط پیشگام Cryptocurrency Dan Larimer ایجاد شد. قبل از کار در EOS ، لاریمر مبادله ارز دیجیتالی Bitshares و همچنین بستر رسانه اجتماعی اجتماعی Steemit را که بنیان گذاشته بود ، تأسیس کرد. مانند سایر ارزهای رمزپایه موجود در این لیست ، EOS بعد از اتریوم طراحی شده است ، بنابراین بستری را ارائه می دهد که توسعه دهندگان بتوانند برنامه های غیرمتمرکز بسازند. EOS به دلایل دیگر قابل توجه است ، اما

 

اول ، عرضه اولیه سکه یکی از طولانی ترین و سودآورترین تاریخ بود و با رکورد 4 میلیارد دلار سرمایه های سرمایه گذار از طریق تلاشهای شرکتی که یک سال به طول انجامید ، با رکورد 4 میلیارد دلار سرمایه گذاری شد. EOS یک مکانیزم اثبات سهام اثبات را ارائه می دهد که امیدوار است بتواند مقیاس پذیری فراتر از رقبای خود داشته باشد. EOS شامل EOS.IO است ، شبیه به سیستم عامل رایانه و به عنوان شبکه زنجیری برای ارز دیجیتال و همچنین سکه های EOS عمل می کند. EOS همچنین به دلیل عدم وجود مکانیسم استخراج برای تولید سکه ، انقلابی است. در عوض ، تولید کنندگان بلوک بلوک هایی را تولید می کنند و بر اساس نرخ تولید آنها ، در نشانه های EOS پاداش می گیرند. EOS شامل یک سیستم پیچیده از قوانین برای اداره این فرآیند است ، با این تصور که این شبکه در نهایت دموکراتیک تر و غیر متمرکز تر از سایر ارزهای رمزنگاری شده خواهد بود. از 5 اکتبر 2018 ، EOS دارای کلاهک بازار 2.49 میلیارد دلار و ارزش هر توکن 2.74 دلار بود.

 

بیت کوین به لحاظ سرمایه گذاری در بازار ، پایگاه کاربر و محبوبیت خود همچنان رهبری بسته های رمزنگاری را پشت سر می گذارد. با این وجود ، ارزهای مجازی مانند اتریوم و موج دار شدن ، که بیشتر برای راه حل های سازمانی مورد استفاده قرار می گیرند ، رواج پیدا می کند ، در حالی که برخی از آلبوم ها برای ویژگی های برتر یا پیشرفته نسبت به بیت کوین تأیید می شوند. با گذر از روند فعلی ، ارزهای رمزپایه برای ماندن در اینجا هستند اما تعداد رهبران این رقابتها در میان رقابت فزاینده در فضا ظاهر می شوند و فقط با گذشت زمان مشخص می شوند.