بهترین زمان ترید در فارکس

بهترین زمان ترید در فارکس

فهرست محتوا

انتخاب ساعت های طلایی بازار فارکس و نوع انتخاب استراتژی شما متناسب با آن بسیار مهم می باشد، در این مقاله شما کاملا زمان طلایی برای ترید را آموزش خواهید دید تا در بازار فارکس موج سواری کنید.


پادکست صوتی بهترین زمان ترید در فارکس

بهترین ساعت ترید در فارکس چه زمانی است؟ بنظر شما آیا ترید کردن زمان خاصی را دارد؟ چند سال پیش یکی از افرادی که به تازگی در بازارهای مالی و معاملاتی شروع به فعالیت کرده بود بیان می کرد که ترید برای او عادت شده است. عادتی که باید هر زمان موبایل خود را چک کند، بازار جفت ارزها را ببینید و جالبتر از همه که در هر زمان باید ترید کند!

او می گفت در مهمانی ها که کمی زمان آزاد پیدا می کرد سریعا موبایل خود را در آورده و سریعا جفت ارزی را در فارکس مشاهده و همان زمان اقدام به ترید می کرد. اما آیا این شیوه کاری درستی است؟ آیا هر زمان باید در فارکس ترید کنیم و معامله گری کنیم؟

این داستان، داستان خیلی از تریدرهای تازه کار است که نه تنها به آنها سود نمی دهد بلکه کارهای شخصی آنها را هم تحت تاثیر قرار می دهد و ایجاد زدگی در آنها می کند.  پس راه حل چیست؟

 بهترین زمان ترید در فارکس

روزهای کاری فارکس در ایران

بازار فارکس بر خلاف بازار ارزهای دیجیتال 24 ساعته و 7 روز هفته نیست. بازار ارزهای دیجیتال 24 ساعته بوده و شما کل 7 روز هفته را می توانید ترید کنید. در فارکس همانند بازار ایران در روزهای پایان هفته بازارهای مالی هم تعطیل هستند.

روزهای کاری در فارکس به وقت ایران از روز یکشنبه تا جمعه است و بازار جفت ارزها و سهام های شرکتها در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل می باشد. روزهای که برای معامله گران باتجربه روزهای سخت و طاقت فرسایی است چون بازار تعطیل بوده و آنها لذت معامله گری در فارکس را برای 2 روز از دست خواهند داد.

البته که بعد از هر معامله، لذت بردن از زندگی می تواند تمامی خستگی یک ترید را، از روان معامله گر ببرد.

 بهترین زمان ترید در فارکس

ساعت های کاری در فارکس

ساعت کار فارکس به وقت ایران 24 ساعته بوده اما برای بعضی از سهام ها یا جفت ارزها با توجه به بروکر شما متفاوت است. برای مثال در بازار طلا که آن را با نماد XAU/USD می شناسند و همچنین بازار نقره که آن را با نماد XAG\USD می شناسند در بعضی از بروکرها در 24 ساعت شبانه روز 1 ساعت تعطیلی می باشد. اگر بعنوان مثال شما از بروکر فیبوگروپ استفاده کنید بازار طلا از در شش ماهه اول سال از 30 دقیقه بامداد تا 1:30 بامداد تعطیل است و برای شش ماهه دوم از ساعت 1:30 بامداد تا 2:30 بامداد تعطیل می باشد.

نکته مهم: طبق تجربه کار کردن در زمان هایی قبل از بسته شدن بازار طلا و بعد از بازشدن طلا (به مدت 1 ساعت) منطقی نیست و پیشنهاد میشود که در این بازه در طلا ترید نکنید.

 

ساعت کاری کشورها در فارکس

با توجه به تغییر ساعت کشورها هر کشور به وقت ایران در زمان متفاوتی باز خواهد شد و معاملات آن فعال می شود. یکی از پارامترهای بسیار مهم در معامله گری در فارکس و انتخاب زمان طلایی ترید در فارکس زمان باز شدن بازار کشورهای مختلف است. با باز شدن بازار هر کشور نمودار بطور مستقیم عکس العمل نشان می دهد و شما اگر یک تریدر با تجربه باشید می دانید که این تاثیر در تصمیمات شما برای انتخاب استراتژی معاملاتی شما بسیار مهم خواهد بود.

در کل 5 بازار مهم مالی و 5 زمان باز شدن کلیدی داریم که شامل موارد زیر است:

  1. بازار مالی نیویورک
  2. بازار مالی فرانکفورت
  3. بازار مالی لندن
  4. بازار مالی توکیو
  5. بازار مالی سیدنی

هر کدام از این بازارهای در ساعت زیر به وقت تهران (GMT) باز خواهند شد:

  1. بازار مالی نیویورک: از ساعت 13 تا 21 شب
  2. بازار مالی فرانکفورت: از ساعت 7 صبح تا 15 ظهر
  3. بازار مالی لندن: از ساعت 8 صبح تا 16 عصر
  4. بازار مالی توکیو: از ساعت 23 شب تا 7 صبح
  5. بازار مالی سیدنی: از ساعت 21 شب تا 5 بامداد

زمان معامله فارکس

سوال مهم: این ساعت ها برای ما چه تاثیری دارد؟ آیا معامله گری که یک تحلیلگر حرفه ای است و دانش تحلیلی و تحلیل تکنیکال بالایی دارد به این ساعت ها نیاز دارد؟

جواب بله است. شما باید با توجه به زمان بازارهای مالی نوع استراتژی خودتان را انتخاب کنید. در ادامه به وابستگی بین زمان و استراتژی معاملاتی شما در فارکس می پردازیم.

 

بهترین زمان معامله در فارکس

با یک مثال موضوع را پیش می بریم...

شما در نظر بگیرید که قرار است بر روی طلا معامله گری کنید.

نکته مهم: طلا در فارکس دارای نوسانات بالایی است و افت و خیز آن عدد سود و ضرر شما را خیلی جابجا می کند. با توجه به میزان مارجین شما و لاتی که پوزیشن را باز می کنید طلا می تواند سود خیلی خوبی را به شما بدهد.

به طور پیش فرض نوسانات طلا بالاست و شما اگر مخالف روند معامله گری کنید و Free Margin کمی را داشته باشید بی شک زمان زیادی را در پوزیشن طاقت نخواهید آورد و ممکن است با ضرر زیادی از معامله خارج شوید. 

به این نکته توجه کنید باز شدن هر یک از بازارهای مالی بر روی طلا تاثیری بی نهایت بالایی را می گذارد. شما در ساعت های 3:30 بامداد تا 12 ظهر در طلا باید با یک استراتژی روند خنثی ترید کنید و در از ساعت 12 ظهر تا 20 شب باید یک استراژی رونددار معامله گری کنید. این نکته بسیار مهم است زیرا باز شدن بازار مالی نیویورک خیلی در هیجان بازار تاثیر گذار است. پس در اینجا ما متوجه خواهیم شد که ساعت کاری بازارهای مالی کشورها در فارکس بسیار مهم است و ما باید زمان مناسب برای ترید را با توجه به استراتژی معاملاتی خودمان پیدا کنیم.

به عنوان نکته مهم بطور کلی ساعت 8 صبح تا 12 ظهر و ساعت 18 تا 23 زمان های مناسبی برای معامله گری بر روی جفت ارزهای مختلف می باشد. اما این مورد را فراموش کنید که تمامی این موضوعات بستگی به نوع استراتژی شما دارد و شما باید زمان مناسب خودتان را پیدا کنید اما در این ساعت حرکت نمودار منطقی بوده و می تواند همراه بسیاری از استراتژی های معاملاتی در فارکس باشد.

 

  • سوالات مهم در خصوص بهترین ساعت و زمان برای معامله گری در بازار فارکس

آیا در فارکس باید در زمان خاصی ترید کنیم؟

بله، زمان و ساعت مناسب برای هر جفت ارز متفاوت بوده و می تواند برای شما نتایج متفاوتی را داشته باشد. شاید استراتژی و نوع ترید شما در فارکس خوب باشد ولی در زمان مناسبی ترید نمی کنید پس موضوع زمان بسیار مهم است.

در بازار فارکس آیا صبح ترید کنیم یا شب؟

این موضوع به سهام یا جفت ارز شما بستگی دارد. با توجه به زمان باز شدن بازارهای مالی در کشور های مختلف اصولا شبها برای جفت ارزهای وابسته به استرالیا و توکیو مناسب است و برای روزهای روی دلار، یورو، طلا و نقره مناسب است.

آیا یک تحلیلگر حرفه ای که دانش تحلیل تکنیکال بالایی دارد هم باید به زمان ترید توجه کند؟

بی شک بله، شما هر میزان هم که حرفه ای باشید باید با روند بازار ترید کنید. شما نمی توانید مخالف روند موج دریا شنا کنید پس توصیه میکنیم موج سواری کنید و با رعایت ساعت بازار شما حرکت کنید.

روزهای مهم برای ترید در فارکس چه روزهایی است؟

تمامی روزهای باز بودن بازار برای معامله گری خوب است اما توجه کنید ابتدای روز اول شروع بازار و انتهای آخر روز بازار زمان مناسبی برای ترید نیست و ترجیحا ترید نکنید و پوزیشن های خود را بسته نگه دارید مگر اینکه ترید بلندمدتی را انتخاب کردید و تحلیل طولانی مدتی از سهام یا ارز دارید.

بعنوان سوال آخر چه زمانی ترید نکنیم؟

ترید نیاز به تمرکز بالایی دارد اگر فضای شما برای ترید مناسب نیست و دغدغه فکری دارید اصلا ترید نکنید حتی اگر ساعت بازار هم خوب باشد و نمودار شکل خوبی داشته باشد. حتما برای ترید خود زمان و فضا در نظر بگیرید و متعهد باشید که در یک شرایط خاص ترید نکنید و نه هرجای دیگری...

آموزش بورس