ارزهای برتر و مستعد رشد در متاورس

ارزهای برتر و مستعد رشد در متاورس

فهرست محتوا

در مقاله های گذشته به بررسی متاورس و ویژگی های آن پرداختیم. در این مطلب قصد داریم ارز های برتر متاورس را به شما معرفی کنیم. عملا رتبه بندی قطعی نمی توان قائل شد اما می توانیم به عنوان یکی از مهم ترین فاکتور ها ارزش بازار یا مارکت کپ را ملاک قرار دهیم و 10 مورد برتر را بررسی کنیم.


ارز های برتر متاورس :

متاورس شامل زمینه های مختلفی مانند گیمینگ،NFT ها و سرمایه گذاری های مختلف می باشد که به خود شما بستگی دارد که در کدام یک از این زمینه ها فعالیت داشته باشید. 10 تا از بهترین ارز های دیجیتال متاورس بر اساس مارکت کپ را در زمان نوشته شدن این مقاله به ترتیب مشاهده می کنید:

 

 نام کوین

 رتبه فعلی

 ارزش بازار (مارکت کپ)

MANA

32

5.33 میلیارد دلار

AXS

35

4.69 میلیارد دلار

SAND

38

4.26 میلیارد دلار

THETA

40

4.00 میلیارد دلار

ENJ

60

1.99 میلیارد دلار

SUSHI

170

828 میلیون دلار

WAX

175

756 میلیون دلار

CHR

206

527 میلیون دلار

CEEK

207

358 میلیون دلار

UOS

210

347 میلیون دلار

 

 

معرفی بهترین ارز های متاورس:

پیش از اینکه به معرفی پروژه ها بپردازیم شایان ذکر است که تعداد ارز های مربوط به گیمینگ در متاورس بسیار بالاست اما باید در نظر داشته باشید هر بازی بلاکچینی لزوما یک پروژه ی متاورس نیست . در ادامه به معرفی 7 مورد اول در لیست مذکور می پردازیم:

 

ارزهای برتر و مستعد رشد در متاورس - کوین mana

1. دیسنترالند (MANA) :

دیسنترالند دنیایی فراتر از یک بازی ساده است. در دیسنترالند کاربران از دنیای فیزیکی می توانند وارد دنیایی مجازی شوند که در آن قابلیت ساخت اواتار ، خرید و فروش دارایی های مختلف مانند زمین و ملک ، شرکت در رویدادها و برگزاری جلسات اداری و اموزشی و بسیاری از این قبیل فعالیت ها را داشته باشند. مثلا می توانید قطعات زمین ها را به صورت NFT خریداری کنید و به این شکل سرمایه گذاری کنید. دیسنترالند دو توکن بومی با نام های MANA و LAND دارد که مورد اول برای پرداخت ها و معاملات بازی به کار می رود و مورد دوم یعنی LAND در واقع نماینده قطعات زمینی هستند که داخل دیسنترالند وجود دارند. کنترل کنندگان دیسنترالند در واقع خود کاربران و مردم هستند که تحت سازمان خودگردان غیرمتمرکز (DAO) این امر میسر می شود.

 

ارزهای برتر و مستعد رشد در متاورس - axie infinity

2. اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) :

بازی اکسی اینفینیتی یکی از معروف ترین و محبوب ترین بازی های play to earn  می باشد. به عبارت دیگر قابلیت کسب درامد از راه بازی کردن را دارد. در این بازی شما هیولاهای فانتزی و کوچکی به نام اکسی ها (Axies) را پرورش می دهید و با آن ها به رقابت با دیگر بازیکنان می پردازید. این اکسی ها به صورت توکنیزه شده هستند و قابلیت خرید و فروش آن ها نگهداری از آن هارا جذاب تر می کند. AXS ارز اصلی این بازی است اما داخل بازی شما به عنوان جایزه توکن های SLP دریافت می کنید که می توانید با انتقال دادن به صرافی ها توکن های خود را بفروشید و از این طریق کسب درآمد کنید.

 

ارزهای برتر و مستعد رشد در متاورس - sandbox coin

3. سندباکس (Sandbox) :

 بازی دیگری بر بستر متاورس که مبتنی بر بلاکچین اتریوم است. از نظر ظاهری این بازی شباهت زیادی به بازی ماینکرفت دارد و تقریبا همان گرافیک پیکسلی را ارائه می دهد اما تفاوتی که با بازی قبل دارد این است که در این بازی نه تنها گیمرها دخیل هستند بلکه بازی ساز ها هم می توانند با استفاده از Sandbox Game Maker بازی های سه بعدی بسازند. این بازی ساختار گسترده و نسبتا پیچیده ای دارد و موارد مختلفی مانند الماس ها (Gems) و کاتالیزور ها در این بازی وجود دارند که شما با بازی کردن به آن ها دست پیدا می کنید. البته شما می توانید با استیک کردن توکن SAND هم مقداری از این الماس ها و کاتالیزور ها به دست اورید. همین طور بستری به نام Sandbox Marketplace  ایجاد شده تا بازیکنان و بازی ساز ها بتوانند دارایی های خود را در آن جا معامله کنند.

 

ارزهای برتر و مستعد رشد در متاورس - theta coin

4. تتا (Theta) :

فعالیت اصلی این ارز دیجیتال در زمینه ی تحویل محتوا با پهنای باند رایگان است. یکی از اهداف این پروژه این است که مشکلات شبکه های تولید و تحویل محتوا مانند پایین آمدن کیفیت فیلم و کند پخش شدن یا تبلیغات زیاد (که برای مخاطب خسته کننده است) را به حداقل برساند.

ارائه ی پلتفرمی با کیفیت بالا و هزینه ی پایین از دیگر اهداف تتا می باشد. این رمزارز دارای دو توکن بومی با نام های تتا (Theta) و تتافیول (Tfuel) می باشد که تتافیول توکن عملیاتی روی این شبکه است. تتا از الگوریتم اثبات سهام PoS استفاده می کند و قابلیت استخراج ندارد. با وجود پلتفرم قدرتمندی مانند Youtube کاربرد و اهمیت این پروژه دوچندان می شود.

 

ارزهای برتر و مستعد رشد در متاورس - enjin coin

5. انجین کوین (Enjin Coin) :

ارز دیجیتال انجین توسط شرکتی سنگاپوری با همین نام در سال 2017 متولد شد. این توکن که بر روی بلاکچین اتریوم کار می کند و برای تسهیل قراردادها در صنعت گیمینگ طراحی شده است.در واقع کاربرد اصلی انجین کوین معاملات مختلف بین کاربران و توکن سازی ایتم ها و موارد مشابه این است. انجین در مسیری قرار دارد که رقبای قدرتمندی مانند Steam و اکتیویژن بلیزارد دارد اما همکاری با شرکت های بزرگی مانند سامسونگ و یونیتی اعتبار ویژه ای به این کمپانی بخشیده است که آن را برای آینده امیدوار کننده تر می کند.

 

ارزهای برتر و مستعد رشد در متاورس - sushi coin

6. سوشی (Sushi) :

این توکن در واقع توکن صرافی غیرمتمرکز سوشی سواپ است که به تازگی با ابتکار و نوآوری جدیدی به نام شویو (Shoyu) به دنیای متاورس ورود کرده است. شویو با ترکیب NFT و دنیای متاورس گام بزرگی برای تحول در زمینه ی NFT ها برداشته است و به هنرمندان این امکان را می دهد تا آثار خود را به صورت سه بعدی در دسترس عوام قرار دهند. با توجه به نوپا بودن پلتفرم شویو قضاوت درباره ی آینده ی آن مشکل است و مقداری زمان نیاز است تا کارآمد بودن آن مشخص شود.

 

ارزهای برتر و مستعد رشد در متاورس - wax coin

7. وکس (WAX) :

 وکس یکی دیگر از کوین های متعددی که در زمینه گیمینگ فعالیت دارند می باشد. توکن WAX متعلق به صرافی با همین نام است که هدف اصلی آن معامله ی غیرمتمرکز دارایی های دیجیتال مربوط به گیمینگ می باشدو به زبان ساده تر این صرافی پلتفرمی برای معامله ی آیتم های دیجیتالی که در بازی های مختلف هستند به وجود آورده است.

 

جمع بندی :

متاورس جهانی از ایده پردازی های نوین و تبلور آینده ای است که اکثر ما برای کره ی زمین متصور می شویم. زندگی دیجیتال در حال پیشی گرفتن از زندگی روزمره است چون  بیشتر مردم زمان بسیار زیادی را با دیوایس های دیجیتال مانند تلفن همراه یا لپ تاپ صرف می کنند پس متاورس می تواند به مرور زمان قدرتمند تر و گسترده تر شود اما لازمه ی آن کارآمد بودن و ثبات پروژه های مربوطه است. به همین دلیل برای سرمایه گذاری در متاورس حتما تحقیق کافی را داشته باشید.