ربات های معاملاتی کریپتو: ربات ها و استراتژی های سودآور در معاملات

ربات های معاملاتی کریپتو: ربات ها و استراتژی های سودآور در معاملات

فهرست محتوا

ربات‌های معاملاتی کریپتو ابزارهای نرم‌افزاری مناسبی هستند که به شما امکان می‌دهند تقریباً تمام فعالیت‌های معاملاتی خود را اتوماتیک و خودکار کنید.
در این مقاله، توضیح خواهیم داد که معامله با ربات چیست و عنواع مختلف ربات های معاملاتی کریپتو (ربات های معاملاتی ارز دیجیتال) را بررسی می کنیم. ما همچنین به برخی از استراتژی‌های موثر برای استفاده از ربات‌ها برای کسب درآمد و نحوه راه‌اندازی برخی ربات‌های درآمد غیرفعال می‌پردازیم. در نهایت، ما ربات معاملاتی خود را توضیح خواهیم داد که چه چیزی آن را مسلماً بهترین ربات معامله ارز دیجیتال در حال حاضر در بازار می‌کند


 

ربات معاملاتی کریپتو چیست؟

قبل از اینکه عمیق‌تر به معاملات الگوریتمی ارزهای دیجیتال بپردازیم، بیایید برخی از اصول اولیه را در مورد ربات‌های معاملاتی بیان کنیم. ربات معاملاتی الگوریتمی یک ابزار نرم افزاری است که به شما امکان می دهد که تمام ورودها و خروجی های معاملات را در بازار ارزدیجیتال یا هر بازار معاملات جهانی خودکار کنید. در اصل، می‌توانید ربات ارزهای دیجیتال خود را از طریق یک API به صرافی‌های ارزهای دیجیتال مختلف متصل کنید و به آن اجازه دهید تمام معاملات را از طرف شما انجام دهد.

 

با پیروی از یک استراتژی از پیش تعیین شده، ربات‌های معاملاتی algo می توانند چندین بار ارزهای دیجیتال را با هدف افزایش قیمت برای شما خرید و فروش ‌کنند. مزایای معاملات algo ارز دیجیتال زیاد هستند:

  • ربات معامله گر ارزدیجیتال به شما این امکان را می دهد که 24 ساعته در بازار مالی فعال بمانید و حتی زمانی که در حال استراحت هستید از تغییرات قیمت سرمایه گذاری کنید.

 

  • ربات های معامله گر ارزدیجیتال می توانند ده ها موقعیت را فورا باز و بسته کنند، شاهکاری که انجام آن با دست غیرممکن است.
  • ربات های معامله گر بیت کوین در برابر احساسات، FOMO و FUD مصون هستند. آنها از یک استراتژی دقیق پیروی می کنند و به طور قابل توجهی نرخ موفقیت و ثبات معاملات را افزایش می دهند.
  • توانایی آن‌ها برای انجام چندین معامله در روز به کاربران ربات‌های ارزدیجیتال اجازه می‌دهد تا حداقل ریسک را با معاملات کوچک‌تر انجام دهند. و حتی اگر سود حاصل از هر معامله انفرادی کم است، فراوانی معاملات باعث انباشت درآمد قابل توجهی می شود.

اکنون که می دانید ربات های معاملاتی رمزنگاری چیست، بیایید بررسی کنیم که ربات های معاملاتی چگونه کار می کنند و به سوال میلیون دلاری "آیا ربات های کریپتو واقعا کار می کنند؟" پاسخ دهیم.

 

ربات ارزدیجیتال

بیشتر مطالعه کنید: راهنمای گام به گام ربات های معاملاتی کریپتو: راهنمایی کامل از 0 تا 100

ربات های معاملاتی چگونه کار می کنند؟

ربات معامله گر ارزدیجیتال چگونه کار می کند؟ همانطور که به اختصار اشاره کردیم، ربات‌های معاملاتی کریپتو از API برای برقراری ارتباط با صرافی ارز دیجیتال از طرف حساب شما استفاده می‌کنند. این به آنها اجازه می دهد تا با استفاده از یک استراتژی از پیش تعیین شده، از سرمایه شما برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده کنند.

 

و اگر به این فکر می‌کنید که آیا ربات‌های معاملاتی کار می‌کنند و به شما اجازه کسب درآمد می‌دهند، پاسخ مثبت است. با این حال، این یک موضوع واضحی نیست. برای اینکه ربات شما موفق باشد، ابتدا باید نحوه استفاده از ربات ها برای معاملات ارز دیجیتال را بیاموزید. همچنین، باید بدانید که چه زمانی از یک نوع ربات معاملاتی استفاده کنید و چگونه هر ربات را به درستی مطابق با چرخه و شرایط بازار سفارشی کنید.

 

با این حال، انواع مختلفی از ربات ها وجود دارد، و برخی از بهترین ربات های معاملاتی رمزنگاری در واقع کاملاً مبتدی هستند. بیایید نگاهی عمیق به انواع اصلی ربات‌های تجارت ارز دیجیتال داشته باشیم.

 

بررسی اجمالی بهترین ربات‌های ارزدیجیتال: بهترین استراتژی‌های ربات‌های معامله گر ارزدیجیتال

هر نوع ربات معاملاتی algo باید تحت شرایط خاص بازار استفاده شوند: بازار رونددار، بازار بدون روند و غیره. علاوه بر این، بهترین ربات‌های معامله گر از طیف گسترده‌ای از استراتژی‌ها برای شروع انباشت سرمایه استفاده می‌کنند، که باعث می‌شود در 5 دسته اصلی قرار بگیرند.

 

 

ربات آربیتراژ ارز دیجیتال Сrypto Arbitrage Bot: چگونه با استفاده از ربات های آربیتراژ از معاملات آربیتراژ کسب درآمد کنیم؟

Crypto_Arbitrage_bot

برای درک نحوه عملکرد یک ربات آربیتراژ، ابتدا معامله آربیتراژ را به اختصار توضیح می دهیم. کریپتو آربیتراژ از اختلاف قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی های مختلف سرمایه گذاری می کند. به دلیل نوسانات بالا و نقدینگی کم، تفاوت قیمت می تواند در مبادلات جداگانه ظاهر شود. در اصل، خرید ارز دیجیتال ارزانتر در یک صرافی و فروش آن با قیمت بالاتر در صرافی دیگر، از نظر تئوری نحوه کسب درآمد از آربیتراژ است.

 

با این حال، در عمل انجام معاملات آربیتراژ ارز دیجیتال بسیار دشوار است. زمانی که دارایی‌ها را در یک صرافی خریداری می‌کنید تا آن‌ها را در صرافی دیگر بفروشید، قیمت معمولاً عادی می‌شود و فرصت معاملات ارز دیجیتال آربیتراژ خود را از دست می‌دهید. علاوه بر این، معامله باعث ایجاد کارمزد در هر دو صرافی می‌شود که در سود تأثیر می‌گذارد، و همچنین برای انتقال دارایی‌های شما از یک صرافی به صرافی دیگر برای تعادل مجدد، هزینه‌هایی برای برداشت در نظر گرفته می‌شود.

 

یک ربات آربیتراژ ارزدیجیتال این فرآیند را با مدیریت دارایی های شما در چندین صرافی به طور همزمان خودکار می کند. ربات‌های آربیتراژ ارز دیجیتال بازار را بررسی می‌کنند، اختلاف قیمت‌ها را تشخیص می‌دهند و بلافاصله بر اساس آن‌ها عمل می‌کنند. برای دستیابی به این هدف، ربات آربیتراژ به مقدار مشخصی از سرمایه در چندین مبادله به طور همزمان نیاز دارد.

 

فرض کنید می خواهید یک ربات آربیتراژ بیت کوین بسازید که از جفت بازار BTC/USDT استفاده می کند. برای این منظور، باید ربات کریپتو آربیتراژ خود را به دو یا چند صرافی رمزنگاری متصل کنید. علاوه بر این، در هر صرافی، باید BTC و USDT را واریز کرده باشید. اگر اختلاف قیمت رخ دهد، ربات بیت کوین را در جایی که ارزان تر است خریداری می کند و در جایی که گران تر است آن را می فروشد، که منجر به افزایش سرمایه خالص بیت کوین می شود. سپس ربات آربیتراژ ارزهای دیجیتال، دارایی‌های شما را در صرافی‌ها مجدداً متعادل می‌کند و بازار را برای بررسی ناهماهنگی‌ها دوباره از سر می‌گیرد.

 

چگونه از ربات های معامله گر گرید Grid Trading Bots برای کسب سود استفاده کنیم؟

دومین ربات ما در لیست بهترین ربات ها برای معاملات ارزهای دیجیتال، ربات معاملاتی گرید grid trading bot است. ربات های معامله گر گرید به معامله گران در اعمال استراتژی معاملات گرید کمک می کنند. وقتی یک دارایی در یک محدوده روند دارد، gridbot سفارشات خرید و فروش را در فواصل از پیش تعریف شده بین بالا و پایین این محدوده قرار می دهد.

 

 

گرید تریدینگ Grid Trading چیست؟

معاملات گرید Grid Trading یک استراتژی معاملاتی خودکار است که سفارشات خرید و فروش را در سطوح قیمتی از پیش تعیین شده آغاز می کند. این سطوح قیمت با تعیین نقطه شروع قیمت بالا و پایین در زمانی که عمل قیمت به سمتی حرکت می کند به دست می آید. سپس معامله‌گران یک شبکه معاملاتی بین این سطوح ایجاد می‌کنند و ربات کریپتو معامله گر شبکه‌ای (Grid) که ورودی و خروجی منظمی از بازار دارد، بنابراین ارزش پرتفوی را با حداقل حرکت قیمت افزایش می‌دهد. معمولاً یک شبکه سفارشات معاملاتی در ابتدا شامل همان تعداد سفارشات فروش و خرید از هر دو طرف قیمت بازار است. هنگامی که یکی از این سفارشات پر شد، یک معامله یا سفارش جدیدی را در طرف مقابل ایجاد می کند تا سود را تضمین کند.

What_is_Grid_tradingاز آنجایی که کریپتوهای مبادله گرید نیاز به نظارت 24 ساعته در بازار و ورود و خروج های متعدد به بازار دارند، تجارت ربات شبکه یا همان گرید کاملاً با این روایت مطابقت دارد.

 

چگونه استراتژی های معاملات گرید موفقی بسازیم؟

اکنون که می دانید تجارت گرید چیست، بیایید نگاهی به برخی از استراتژی های تجارت شبکه ای یا گرید بیندازیم که می تواند به شما در شروع سود کمک کند.

 

ابتدا باید بدانید که برای سودآوری یک استراتژی ربات گرید، قیمت باید در یک محدوده نوسان داشته باشد. اگر حرکت قیمت به صورت یک طرفه بالا یا پایین می‌رود، ربات‌های تجارت شبکه قادر به کسب سود نخواهند بود.

 

از این رو، اصول اصلی برای ایجاد یک استراتژی تجاری گرید موفق عبارتند از:

  • دارایی را پیدا کنید که در یک محدوده نوسان دارد. به عنوان مثال، BTC.
  • سطوح قیمت بالا و پایین را تنظیم کنید. برای مثال 37000 دلار به عنوان نزول و 39000 دلار به عنوان افزایش.
  • این محدوده را به سطوح متناسبی تقسیم کنید تا سیگنال‌های خرید و فروش فعال ‌شوند. به عنوان مثال، 15 سفارش فروش و 15 سفارش خرید. فاصله سود باید به طور مساوی بین آنها تقسیم شود.
  • در صورتی که محدوده از سطح قیمت بالا یا پایین بیشتر شود، stop loss را تنظیم کنید. بهترین روش ها به این صورت هستند که stopها باید در 1٪ بالاتر یا کمتر از محدوده limit تنظیم شوند.
  • کارمزد معاملات را فراموش نکنید! سود شما در هر سطح شبکه باید بیشتر از کارمزد معاملاتی باشد که برای اجرای معامله پرداخت می شود. از طرف دیگر، می‌توانید صرافی‌هایی را پیدا کنید که برای هر معامله تخفیف میدهند، مانند Bitmex یا برای جفت‌های معاملاتی خاص (یعنی جفت‌های BUSD در بایننس) کمیسیونی دریافت نمی‌کنند.

همانطور که می بینید، راه اندازی معاملات ربات شبکه یا گرید بسیار ساده است، به شرطی که تجربه کافی در تشخیص محدوده قیمت داشته باشید.

 

بررسی اجمالی ربات DCA: چگونه از ربات های DCA برای به دست آوردن سود استفاده کنیم؟

DCA_Bot_Overview

ربات‌های میانگین هزینه دلار یا ربات‌های DCA از بهترین ربات‌های رمزنگاری برای استفاده در طول روند صعودی یا نزولی هستند. یک ربات DCA از نوسانات استفاده می کند و در فواصل زمانی منظم خرید و فروش می کند تا میانگین قیمت یک دارایی را کاهش دهد.

 

ربات‌های DCA در معاملات کریپتو چیست؟

هنوز نمی‌پرسید ربات‌ DCA چقدر است؟ خوب، اگر به صورت دستی انجام شود، معاملات DCA یک استراتژی مبتدی پسند است که به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا ارزهای دیجیتال را جمع آوری کنند. همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است، معاملات DCA مستلزم خرید یک دارایی رمزنگاری در فواصل زمانی منظم، برای مبلغی از پیش تعیین شده، صرف نظر از قیمت فعلی آن است. می‌توانید در راهنمای ما درباره سبد ارزهای دیجیتال و مدیریت ریسک اطلاعات بیشتری درباره این استراتژی بخوانید.

 

استراتژی ربات DCA کمی متفاوت عمل می کند. در این حالت، ربات معاملاتی DCA یک موقعیت باز می کند و یک سودی را به درصد تعیین می کند. اگر قیمت به هدف برسد، ربات موقعیت را می بندد و سود می کند. از سوی دیگر، اگر بازار در جهت دلخواه ربات کریپتو DCA پیش نرود، نرم افزار به خرید دارایی ها با قیمت پایین تر ادامه می دهد و به طور موثر میانگین قیمت دارایی را کاهش می دهد.

 

در همان زمان، ربات DCA کریپتو به طور متناسب سود برداشت را کاهش می دهد. این بدان معناست که هنگامی که قیمت مجدداً حرکت صعودی به دست آورد، ربات معاملاتی ارز دیجیتال DCA می‌تواند موقعیت را خیلی زودتر ببندد و در عین حال همان مقدار سودی را که در ابتدا انتظار می‌رفت به دست آورد.

 

شایان ذکر است که این استراتژی DCA را می توان در هر دو روند صعودی و نزولی بازار اعمال کرد.

 

چگونه استراتژی رمزگذاری DCA موفقی بسازیم؟

بنابراین، اکنون که اصول اولیه ربات DCA را می دانیم، بیایید ببینیم چگونه می توانید از ربات های معاملاتی DCA در عمل استفاده کنید. راه اندازی یک ربات ارزدیجیتال DCA می تواند پیچیده تر از ربات تجارت گرید باشد. هنگام مقایسه ربات DCA با ربات Grid، کریپتو ربات DCA به روند قیمت رو به بالا یا نزولی نیاز دارد در حالی که ربات معاملاتی گرید به قیمت های روندی جانبی نیاز دارد.

 

بنابراین، برای راه اندازی استراتژی ارزدیجیتال DCA:

  • با استفاده از تحلیل تکنیکال، ادامه یا معکوس روند را تشخیص دهید. برای مثال می‌توانید این کار را با استفاده از الگوهای معاملاتی یا اصلاحات فیبوناچی انجام دهید.
  • بسته به جهت بازار (بلند یا کوتاه) نوع ربات DCA را که قرار است استفاده کنید، انتخاب کنید.
  • با تعیین قیمت ورودی و گرفتن درصد سود، استراتژی معاملاتی DCA خود را اعمال کنید.
  • stop loss را تنظیم کنید تا در صورت شکسته شدن ساختار استراتژی شما، سرمایه آسیب نبیند.

برای کسانی که نمی‌دانند ربات DCA یک استراتژی خوب است، معاملات ارزهای دیجیتال DCA به دلیل نوسانات بالای ارزهای دیجیتال می‌تواند بسیار موثر باشد. با این حال، یک استراتژی DCA ارز دیجیتال به مهارت‌های مناسب و دانش پیشرفته از بازار نیاز دارد. به دلیل سادگی نسبی و محبوبیت بالا، مبتدیان اغلب یک ربات معاملاتی DCA را بدون درک نحوه کار آن انتخاب می کنند، که می تواند منجر به ضررهای شدید شود.

 

ربات های بازار ساز: Market Making Bots چگونه کار می کنند؟

Market_Making_Bots

از بین تمام ربات‌های موجود در لیست ما، ربات‌های سازنده بازار Market Making Bots احتمالاً کمتر رایج هستند. چون بازارسازی در کریپتو به سرمایه هنگفتی نیاز دارد تا موثر باشد. یک ربات سازنده بازار، مبادلات ارزهای دیجیتال را برای یافتن فرصت‌هایی برای تامین نقدینگی بررسی می‌کند. ربات بازارساز این کار را با پر کردن لیست سفارشات با سفارشات خرید و فروش انجام می دهد و به سایر شرکت کنندگان در بازار اجازه می دهد تا درخواست های خود را انجام دهند.

اما واقعاً بازارسازی در کریپتو چیست؟

 

بازارسازی در معاملات ارز دیجیتال چیست؟

بازارسازی نقش اساسی در بازارهای کریپتو ایفا می کند، زیرا نقدینگی را برای معامله گران فراهم می کند تا بتوانند هر زمان که به آن نیاز دارند، سفارشات خود را اجرا کنند. در عین حال، معاملات بازارسازی از ایجاد موقعیت خالص قابل توجه در یک دارایی خاص جلوگیری می کند. به طور خلاصه، یک بازارساز واسطه ای است که به خریداران و فروشندگان کمک می کند تا تقاضای خود را بدست آورند و در از هر معامله هم سود می برند.

 

چگونه یک استراتژی بازارسازی موفق بسازیم؟

هدف اصلی یک استراتژی بازارسازی، مدیریت ریسک ها و سود حاصل از اختلاف اندک بین سفارشات درخواستی و پیشنهادی است. این بدان معناست که بازارساز باید به طور مداوم کریپتو را در حدود قیمت بازار خرید و فروش کند. و از آنجایی که این قیمت بازار دائماً تغییر می‌کند، انجام یک استراتژی بازارسازی خوب بدون یک ربات سازنده بازار کریپتو تقریباً غیرممکن است.

ربات بازارساز ارزدیجیتال، سفارشات با حجم بالا را در دو طرف لیست سفارش اجرا می کند. فرآیند نحوه اجرای استراتژی بازارسازی به شرح زیر است:

  • صرافی را پیدا کنید که برای تامین نقدینگی در یک جفت معاملاتی خاص مشکل دارد.
  • مقدار قابل توجهی نقدینگی در یک ارز دیجیتال معین داشته باشید.
  • درصد Spread و عمقی را که ربات سازنده بازار کریپتو سفارشات را تکمیل می کند، تنظیم کنید.

در حالی که این بسیار ساده به نظر می رسد، استراتژی ایجاد بازار کریپتو در واقع بسیار پیشرفته است. معامله گر برای راه اندازی یک ربات سودآور باید تجربه کاملی در زمینه کاهش ریسک داشته باشد.

 

ربات Crypto Scalping: چگونه از آن در معاملات اسکالپینگ استفاده کنیم؟

یک ربات اسکالپینگ به معاملات مکرر متکی است و ده ها موقعیت را در یک بازه زمانی کوتاه باز و بسته می کند. در نتیجه، معامله اسکالپینگ هدفی دارد که در نوسانات قیمتی کوچک که در طول زمان انباشته می شود، سودهای کمی کسب کند. ربات اسکالپینگ کریپتو خطرات کمتری را متحمل می‌شود، زیرا ضرر در معاملات خرد تأثیر قابل‌توجهی بر پرتفوی نخواهد داشت.

 

چگونه استراتژی معاملاتی اسکالپینگ بسازیم؟

ایجاد یک استراتژی معاملاتی قابل اعتماد در اسکالپینگ به ربات های اسکالپینگی نیاز دارد که می توانند سیگنال ها را از اندیکاتورهای پیشرفته دریافت کنند. اطلاعات بیشتر در مورد اندیکاتورها را در وبلاگ ما بخوانید.

به عنوان مثال، بهترین ربات های اسکالپینگ اغلب از میانگین متحرک نمایی 50 دوره ای (50 EMA) در نمودار 15 دقیقه ای برای ارائه سیگنال های خرید و فروش استفاده می کنند. در این مورد، کندلی که از EMA به سمت بالا عبور می کند، سیگنال خرید را به ربات ارزدیجیتال اسکالپ ارائه می دهد. سیگنال فروش به ربات اسکالپ ارز دیجیتال ارسال می شود در صورتی که به سمت پایین عبور کند.

Crypto_Scalping_Bot_example

سایر شاخص های محبوب برای استراتژی های معاملاتی اسکالپینگ عبارتند از RSI استوکاستیک (همگرایی و واگرایی) و MACD (بر اساس هیستوگرام). در مقالات وبلاگ ما درباره نحوه معامله با این اندیکاتورها بیشتر بخوانید.

 

استراتژی های معامله گر ربات Crypto: کدام یک بهتر است؟

اکنون که دید کلی خوبی از انواع مختلف بهترین ربات‌های معاملاتی برای کریپتو دارید، باید این سوال را داشته باشید که از چه استراتژی‌های معاملاتی ربات‌های کریپتو برای کسب سود ثابت استفاده کنید. اول از همه در نظر بگیرید که هر استراتژی در ربات ها با نوع معامله یا موقعیت متفاوتی میتواند مناسب باشد.

 

چگونه با استفاده از ربات استراتژی معاملات رنج را استفاده کنیم؟

استراتژی معامله رنج Trading Range Strategy، رویکردی است که به تاجران امکان می‌دهد در زمانی که بازار در حال حرکت افقی است، سود کسب کنند. این شامل خرید و فروش مداوم یک ارز خاص است که شما باور دارید قیمت آن در همان محدوده قیمت باقی می‌ماند. هدف این است که از نوسانات کوچک داخل محدوده سود کسب کنید و موقعیت خود را ترک کنید هنگامی که قیمت از آن خارج شود.

زیرا معامله با استراتژی رنج Trading Range Strategy در کریپتو نیازمند باز و بستن مکرر موقعیت‌ها است، این یک رویکرد است که به طور کامل با ربات‌ها همخوانی دارد. در لیست ربات‌های کریپتویی ما، ربات گرید که در بالا به آن اشاره کردیم به عنوان بهترین ربات معاملاتی برای مبتدیان در معامله Trading Range  می تواند باشد. به این دلیل که ربات‌های گرید به طور بی‌وقفه ارز یجیتال را در سطوح مشخص خرید و میفروشند. این را با یک مثال عملی توضیح می‌دهیم.

 

مثال Trading Range Strategy

برای معاملات Range، ابتدا باید سطوح بالا و پایین را شناسایی کنید. برای رسیدن به این هدف، باید سطوح قیمتی قابل توجهی را که به عنوان حمایت و مقاومت عمل می کنند، شناسایی کنید. هر یک از اینها را می توان با یک خط افقی تعیین کرد که حداقل 3 منطقه قیمت را به هم متصل می کند، که به خوبی در یک دوره زمانی قابل توجه پراکنده شده اند.

در مثال ما برای BTC/USDT، ما به ترتیب 44.700 دلار و 37.000 دلار را به عنوان مقاومت و حمایت انتخاب کردیم. یکی از مزایای این استراژی این است که وقتی شما محدوده افزایش و کاهش قیمت را مشخص می کنید، بیشتر مسیر را رفته اید.

Range_Trading_Strategy

گام بعدی شما انتخاب تعدادی سطوح قیمتی است تا ربات شما براساس آنها معاملات را باز و بسته کند. علاوه بر این، شما باید اندازه هر موقعیت را انتخاب کنید.

با این حال، به خاطر داشته باشید که تعداد خطوط گرید به ترکیبی از میزان سرمایه شما و میزان orderهای شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر شما 0.1 ارز BTC دارید، فقط می توانید 5 خط گرید ایجاد کنید برای سفارشات 0.03 BTC. زیرا در این حالت، ربات فقط می‌تواند 3 سفارش خرید باز داشته باشد قبل از اینکه سرمایه شما به طور کامل خرج شود.

Range_Trading_Strategy

هنگامی که همه این کارها را انجام دادید، می توانید ربات خود را اجرا کنید و منتظر بمانید تا معامله از سمت شما شروع شود. هر بار که یک موقعیت باز یا بسته می شود، ربات ترتیب مخالفی را در سطح شبکه مجاور قرار می دهد. به این ترتیب، تا زمانی که قیمت در محدوده تعریف شده باقی بماند، ربات به انباشت سرمایه ادامه خواهد داد.

Trend Trading: چگونه بهترین ربات Trend Trading را انتخاب کنیم؟

Trend Trading یکی دیگر از روش های بسیار محبوب برای کسب سود در بازار نوسان دار ارزهای دیجیتال می باشد. Trend Trading به این معنی است که معامله‌گر تلاش می‌کند تا زمانی که قیمتی شکسته شود، از حرکت قیمت به سمت بالا یا پایین سود ببرد. وقتی این اتفاق می‌افتد، معامله‌گران معمولاً سود می‌برند و منتظر می‌شوند تا روند دیگری شروع شود.

 

با این حال، در واقع، قیمت به ندرت فقط در یک جهت پیش می رود. ارزیابی روندهای صعودی یا نزولی ممکن است دشوار باشد. علاوه بر این، هنگامی که روند معامله به صورت دستی انجام می شود، باید منتظر یک سطح سود خاص باشید تا موقعیت خود را ببندید. این می تواند به اهداف قیمتی غیر واقعی منجر شود که ممکن است هرگز به آنها نرسید.

 

در این مثال، ربات‌های DCA وارد عمل می‌شوند زیرا به شما این امکان را می‌دهند با انجام چندین معامله در سطوح قیمتی مختلف و تنظیم سطوح take profit، میانگین قیمت را به دست آورید. ربات‌های DCA از حرکت‌های قیمتی پایدار بهره می‌برند و با ارائه سطوح سود پایدار، به عنوان بهترین ربات‌های معاملاتی Trend Trade محسوب می‌شوند. به همین دلیل، آنها بهترین ربات Trend Trading در نظر گرفته می شوند. بیایید به مثال زیر نگاهی بیندازیم.

 

مثالی از استراتژی Trend Trading

مثال1: استراتژی DCA

برای راه اندازی یک ربات معاملاتی Trend Trading، اولین قدم شما پیدا کردن یک ارز دیجیتال است که از نوعی حرکت قیمت پیروی می کند. ما ARB/USDT را انتخاب کردیم زیرا روند صعودی ثابتی را دنبال می کند.

 

تجزیه و تحلیل بازار به ما اجازه می دهد تا باور کنیم که این روند تا رسیدن به بالاترین رکورد اخیر یعنی 1.26 دلار ادامه خواهد داشت و به ما امکان می دهد تا سود 5 درصدی را تعیین کنیم. با این حال، این روند صعودی ممکن است آنقدر هموار نباشد که ما دوست داریم. به همین دلیل، یک ربات DCA ARB را به تدریج در طول زمان با قیمت های مختلف خریداری می کند و بر این اساس این سطح سود را تنظیم می کند.

dca_case_study

علاوه بر این، ربات‌های DCA می‌توانند موقعیت‌های بزرگ‌تری را با قیمت ارزان‌تر باز کنند و به شما امکان می‌دهند حتی سریع‌تر به هدف سود خود برسید. در جدول زیر می بینید که چگونه خریدهای بعدی و مقدار گوناگون orderها می توانند به سرعت آستانه سود را از 1.25 دلار به 0.22 دلار کاهش دهند. و در عین حال، درصد سود ثابت باقی می ماند، در حالی که آستانه سود با قیمت کمتری به دست می آید.

Trend_trading

با این حال، شما باید حواستان باشد و همیشه مراقب استراتژی معاملاتی خود باشید. در صورتی که روند در سطح کلان شکسته شود، باید ربات معاملاتی Trend خود را فوراً ببندید، زیرا ممکن است شروع به ضرر کند.

 

 

مثال2: استراتژی ربات معاملاتی DCA

ربات Dollar Cost Averaging یک برگ برنده برای تمام معامله گران در تمام سطوح است. در هر بازار پرطرفداری کار می کند و به شما این امکان را می دهد که در طول زمان دارایی ها را جمع آوری کنید یا با ریسک کم و بدون دخالت مستقیم به سود منظم برسید. حالت های خودکار (سیگنال TA) یا دستی را انتخاب کنید تا از نوسانات قیمت بهره ببرید و بازدهی منظم ایجاد کنید.

 

آیا ربات های معامله گر سودآور هستند؟

با در نظر گرفتن تمام این موارد، ممکن است از خود بپرسید - آیا ربات های معامله گر سودآور هستند؟ جواب سوال مطمئنا مثبت است. با این حال، درک کنید که مهارت‌های معامله گر و تحقیقاتی شما تأثیر زیادی بر سود ربات ارز دیجیتال شما خواهد داشت. یک معامله گر باتجربه می تواند انتظار سود روزانه ربات معاملاتی کریپتو بین 0.1٪ تا 0.5٪ را داشته باشد. ربات‌های معاملاتی کریپتو که به طور ماهرانه سفارشی شده‌اند ممکن است 200% تا 900% APY را ارائه دهند. اگر مبتدی هستید، خوش شانس خواهید بود که در همان شروع کار شکست بخورید. بنابراین، بهترین ربات معاملاتی را انتخاب کنید که با نیازهای معاملاتی شما مطابقت داشته باشد تا استراتژی های معاملاتی خود را بهبود بخشد و معاملات خود را به سطح بعدی برساند.

 

آیا ربات های معاملاتی ارزشمند هستند؟ مزایا و معایب استفاده از آنها

آیا ربات های معامله گر ارزشمند خواهند بود؟ برای پاسخ به این سوال، اجازه دهید مزایا و معایب آنها را بررسی کنیم.

 

جوانب مثبت ربات های معامله گر ارز دیجیتال:

 

  • اتوماتیک شدن معاملات و صرفه جویی در زمان صرف شده برای هر معامله؛
  • می تواند چندین معامله را به صورت آنی انجام دهد.
  • افزایش حجم معاملات؛
  • معامله در 24/7;
  • از یک استراتژی دقیق پیروی کنید تا معاملات شما را مؤثرتر کند.
  • تسلیم احساسات نشوید؛
  • ممکن است یک درآمد غیرفعال پایدار ارائه دهد.

 

معایب ربات های ارز دیجیتال:

 

  • به دانش معاملاتی پیشرفته و مهارت های تحقیقاتی نیاز دارید،
  • نظارت بی وقفه بر بازار؛
  • امنیت ممکن است یک مسئله باشد.
  • برخی از استراتژی‌های ربات معاملاتی (اسکالپینگ،, market making, grid) می‌توانند به سرعت هزینه‌های معاملاتی ایجاد کنند.

در مجموع، اگر مایل به تلاش هستید، صرف وقت برای ساخت ربات‌ معامله گر ارز دیجیتال ارزشمند باشد.