کاربرد بیت کوین در دنیای واقعی

کاربرد بیت کوین در دنیای واقعی

فهرست محتوا

بیت کوین چیست و چه کاربردهایی دارد؟

چگونه از بیت کوین در دنیای واقعی استفاده و سرمایه گذاری کنیم؟


چگونه می توان از بیت کوین در دنیای واقعی استفاده کرد؟

همان طور که در مقالات قبلی نیز به آن اشاره شد، ارزهای دیجیتال یکی از گرینه های بسیار مناسب برای سرمایه گذاری در دنیای نوین به حساب می آیند. به عنوان مثال هنگامی که می خواهید یک سرمایه گذاری بلند مدت با ریسک کم تری را تجربه کنید می توانید به سراغ سرمایه گذاری بلند مدت در زمینه ی ارزهای دیجیتال بیایید. موضوعی که امروزه برای بسیاری از سرمایه گذاران نوپا چالش برانگیز است مسیله ی استفاده و کارایی این ارزهای دیجیتال در دنیای بیرون است.

مقاله مرتبط: 7 اندیکاتور کاربردی در تحلیل تکنیکال برای افزایش سود در معاملات

همان طور که برای همه جا افتاده است، بیت کوین مهم ترین و پرتراکنش ترین ارز دیجیتال مورد استفاده توسط سرمایه گذاران خرده پا و بزرگ جهانی است. در این مقاله قصد بررسی کلی درباره ی استفاده و میزان کارایی این ارز دیجیتال در دنیای حاضر را داریم. موضوعی که برای همه بسیار می تواند جالب و خواندنی باشد. در این مقاله قصد بررسی کلی درباره ی ساختار و عملکرد بیت کوین و استفاده ی آن در دنیای حقیقی را داریم. این مقاله را از دست ندهید.

مقاله مرتبط: بلاک چین کدام صنعت ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد

بیت کوین:

بیت کوین یک ارز دیجیتال است ( که در حال حاضر بیش از ۸۰۰ نوع ارز دیجیتال وجود دارد ) که توسط مقامات مرکزی مثل دولت و بانک کنترل نمی شود. این ارزها توسط miner ها که از کامپیوتر و سخت افزارهای تخصصی به منظور پردازش تراکنش ها ، امنیت شبکه ارز و  جمع آوری بیت کوین در مبادلات استفاده می کنند ساخته شدند.

بیت کوین یکی از پارکربرد ترین ارز دیجیتال در سال های گذشته به حساب می آید. سیستم و ساختار منحصر به فرد بیت کوین باعث شده تا این ارز دیجیتال به یکی از برترین گزینه های لازم برای انجام تراکنش ها به حساب بیایید.

مقاله مرتبط: انواع مدل های دستگاه استخراج بیت کوین

 غیرمتمرکز بودن بیت کوین یکی دیگر از دلایلی است که بیت کوین بیش از پیش مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از تکنولوژی بلاک چین و دیگر ابزارهای منحصر به فرد آن می توانید به راحتی تراکنش های مالی خود را در امن ترین و مخفیانه ترین حالت ممکن و بدون نیاز به طرف سومی برای انجام آن انجام دهید.

از طرفی نوپا بودن بیت کوین و یا به طور کل ارزهای دیجیتال باعث شده است که میزان پیشرفت و موفقیت این ارز دیجیتال بیش تر از قبل بیش تر شود.

از بیت کوین در چه شرایطی می توان استفاده کرد؟

در حال حاضر توانستید اطلاعاتی کلی درباره ی بیت کوین به دست آورید. در حال حاضر دنیای اقتصاد و سرمایه گذاری با سرعت بسیار زیادی رو به مکانیزه و مجازی شدن قدم برمی دارد. موضوعی که تمام عرصه های زندگی در این سمت حرکت می کنند. وجود ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین نیز برای این منظور است. چند سری از ویژگی و عملکرد های ارزهای دیجیتال را در دنیای امروز مورد بررسی قرار می دهیم.

مقاله مرتبط: استراتژی سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلند مدت در ارزهای دیجیتال

  • سرمایه گذاری:

یکی از مواردی که بیش از پیش به آن توجه می شود بحث سرمایه گذاری است. تقریبا بحث ریسک و خطر کردن درباره ی در سرمایه گذاری برای همه جا افتاده است. موضوعی که بهتر است به آن اشاره کرد بحث قیمت و نوسانات نسبی قیمت در دنیای ارزهای دیجیتال است.

قیمت ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، ریپلو بسیاری دیگر از موارد مشابه همانند یک yo-yo در حال تغییر است. این تغییرات پس از گذشت مدت زمان نسبی به سمت افزایش قیمت قدم برداشته است. به همین دلیل بسیاری از افرادی که در دنیای ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین یا اتریوم سرمایه گذاری کرده اند در حال حاضر میلیونر محسوب می شوند.

از طرفی بسیاری از فعالان اقتصادی در زمینه ی ارزهای دیجیتال بر این باورند که افزایش قیمت ارزهای دیجیتال به دلیل محدود بودن تعداد سکه های آن در بازار است. همین موضوع باعث شده است تا بسیاری از افرادی که در این بازار سرمایه گذاری کرده اند به سود نسبتا بالایی از سرمایه گذاری خود در ارزهای دیجیتال برسند. کم و محدود بودن تعداد سکه های ارزهایی مانند بیت کوین باعث شده است تا این افراد از سرمایه گذاری خود سود ببرند.

کاربرد بیت کوین

مقاله مرتبط: انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری 

  • تجارت:

سهولت و بهتر شدن میزان و نحوه ی تبدلات مالی میان طرفین آرزوی دیرینه ی تاجران و سرمایه گذاران است. در سال های نه چندان دور بسیاری از در سرمایه گذاران در تبادلات مالی خود با همتایان خود به مشکل می خوردند. مواردی مانند عدم صحت تبادلات مالی، مورد سرقت رفتن منابع مالی طرفین به دلیل وجود افراد قابل اعتماد بر نظارت تراکنش ها و . . .  از دلایلی است که بسیاری از افراد متاسفانه در تجارت های خود با طرفین با مشکلات بسیار زیادی روبرو می شوند.

وجود ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت کوین توانسته است تا حدود بسیار زیادی این مشکل را حل کند. بسیاری از سرمایه گذاران خارجی از بیت کوین و یا دیگر ارزهای دیجیتال برای انجام تراکنش های مالی خود از آن استفاده می کنند.

از طرفی با وجود نوسان در بازار ارزهای دیجیتال هم چنان مسیله ی ریسک موضوعی است که بسیاری از افراد را برای سرمایه گذاری می ترساند.

کاربرد بیت کوین

مقاله مرتبط: سرمایه گذاری در ارز دیجیتال بیت کوین

  • خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل:

خرید و فروش بلیط هواپیما و یا رزرو کردن هتل برای مقصد موردنظر خود یکی از اقدامات ساده و پیش پا افتاده ای است که به لطف ارزهای دیجیتال شدنی است. بسیاری از درگاه های بین المللی به وسیله ی مدیران ساختاری در دنیای ارزهای دیجیتال به وجود آمده است که به واسطه ی آن ها می توانید به راحتی نسبت به اخذ و یا فروش محصولات و یا وسایل ضروری خود از آن استفاده کنید.

از این درگاه ها می توان به مواردی مانند Expedia, CheapAir, Surf Air و... نام برد. این درگاه ها از آن دسته مواردی هستند که می توانید به وسیله ی بیت کوین و یا سایر ارزهای دیجیتال نسبت به خرید و یا فروش بلیط هواپیما، رزرو هتل موردنظر خود و بسیاری دیگر از این قبیل موارد از آن استفاده کنید.

از طرفی بیت کوین و یا دیگر ارزهای دیجیتال چند سری ویژگی های دیگری دارند که از آن ها می توان به مواردی مانند پرداخت برای بازی های کامپیوتری و یا خرید و فروش برنامه های کاربردی  از آن استفاده کرد.

مقاله مرتبط: دلایل قانع کننده برای سرمایه گذاری در بیت کوین

کلام آخر:

بسیاری از شما در ابتدا ممکن بود درمورد ویژگی های ارزهای دیجیتال، ویژگی هایی از قبیل سرمایه گذاری و یا فعالیت های تجاری را تصور کنید. اما موضوعی که جالب توجه است این است که ارزهای دیجیتال و علل الخصوص بیت کوین جزو آن دسته از ارزهای دیجیتالی است که عملکرد و ویژگی های بسیار خاص و منحصر به فردی دارد.

از طرفی اگر قصد سرمایه گذاری و یا کسب اطلاعات بیش تر درباره ی آینده ی ارزهای دیجیتال را دارید بهتر است دیگر مقالات ما را نیز مطالعه کنید.