نحوه معامله در بازار فارکس

نحوه معامله در بازار فارکس

فهرست محتوا

بازارهای معاملاتی به تناسب ارزش سهام ها و گردش مالی که در آن ها صورت می گیرد دارای شیوه های های مختلفی برای معامله گری هستند. بازار فارکس بعنوان یک بازار دو طرفه است که کارگزاری ها یا بروکرهایی که خود را کارگزاری فارکس می نامند امکان معامله بین ارزی را به معامله گران می دهند تا براحتی بین ارزهای مختلف کشورها معامله گری کنند و از طرفی امکان معامله نفت، طلا، نقره، ارز دیجیتال و شاخص های سهام آمریکا را به شما می دهند.


پادکست صوتی نحوه معامله در بازار فارکس

انواع بازارهای معاملاتی در فارکس

یکی از جذابیت های بازار فارکس پوشش شاخص ها و سهام های مختلفی در آن است. این تنوع باعث می شود که معامله گران بازاراهای مختلف به آن جذب شده و در آن اقدام به معامله گری کنند. شیوه حرکت نمودارهای سهام های شرکت های مختلف متفاوت بود و دارای روانشناسی و شیوه ترید خاص خودش است. بعنوان مثال برخورد به نمودار طلا به نمودار جفت ارزها متفاوت است و تریدرهای باتجربه اکثرا بر روی سهام مورد نظر خودشان کار می کنند پس پوشش تمامی سهام ها و ارزها در فارکس یکی از مهمترین جذابیت های آن است.

معامله در بازار فارکس

  • در بازار فارکس مهمترین سهم هایی که معامله خواهند شد عبارتند از:
  1. جفت ارزها
  2. سهام شاخص بازار آمریکا
  3. بازار ارزهای دیجیتال
  4. طلا، نقره، نفت

جفت ارز EUR/USD در فارکس

جفت ارز یورو به دلار در فارکس

جفت ارزها امکان معامله همزمان بین ارزی است که برای بسیاری از تاجران مورد استفاده است. جفت ارزهای مهمی در بازار فارکس وجود دارد اما ما به معرفی تعداد از این جفت ارزهای مهم می پردازیم. جفت ارز EUR/USD که مربوط به یورو به دلار آمریکا است. EUR/USD به این معنی است که هر واحد یورو به ازای دلار چه ارزشی را دارد. این ارزش در طی روز و با توجه به میزان عرضه و تقاضا متغیر است. این جفت ارز دارای نوسانات نسبتا کمی است و دارای اسپرد پایینی است. در ادامه به توضیح کامل اسپرد می پردازیم.

جفت ارز GBP/USD در فارکس

جفت ارز پوند به دلار در فارکس

جفت GBP/USD هم یکی از مهمترین جفت ارزهای بازار فارکس است. این جفت ارز نسبت ارزش پوند انگلستان به دلار آمریکا است. پوند انگلستان از اهمیت بالایی برخوارد است و با جفت ارزهای متفاوتی قابل مبادله و معامله گری است. یکی از اتفاقات مهم این جفت ارز و کاهش ارزش پوند انگلستان به دلار آمریکا مرتبط با خروج انگلستان از اتحادیه اروپا است. این خروج باعت افت ارزش پوند انگلستان به دلار آمریکا شد.

جفت ارز USD/JPY در فارکس

جفت ارز دلار به ین در فارکس

جفت ارز USD/JPY هم یکی از جفت ارزهای بسیار ارزشمند با بازار بزرگ بزرگی است. این جفت نسبت ارز دلار آمریکا به ین ژاپن است. از آنجایی که بازار ژاپن که بعنوان یک کشور پیشرو در تکنولوژی و صنعت است از اهمیت بالایی در بازارهای جهانی برخوردار است چون از یک طرف به بازار آمریکا و از طرف دیگر به بازار ژاپن مرتبط است. نوسانات USD/JPY به نسبت جفت ارزهای دیگر بیشتر است و درصد تغییرات روزانه بازار در این جفت ارز کمی بیشتر از بقیه است.

جفت ارز USD/CAD در فارکس

جفت ارز دلار آمریکا به دلار کانادا در بازار فارکس

جفت ارز USD/CAD بعنوان یکی از پر حجم ترین جفت ارزهای بازار معاملاتی است. این جفت ارز نسبت ارزش دلار آمریکا به دلار کانادا است. دو کشور کانادا و آمریکا طی توافق و پیمان مشترکی که با هم داشته در صدد هم ارز نگه داشتن نمودار قیمتی خود هستند و بیش از 4 درصد بازار فارکس را به خود اختصاص داده اند.

 معامله گری در فارکس

این مقاله نیز می تواند به شما کمک کند: بهترین ساعت ترید در فارکس چه زمانی است؟ + پادکست

شروع معامله در فارکس

برای معامله گری در بازار فارکس شما باید ابتدا در کارگزاری فارکس ثبت نام کنید. کارگزاری های مختلفی برای فارکس وجود دارد که شما باید با توجه به بررسی های مورد نیاز و مشاهده ویژگی های هر یک از کارگزاری ها در آن ثبت نام کنید.

شیوه پرداخت و انتقال سرمایه شما از طریق شرکت های واسط می تواند انجام شود. یعنی بروکرها یا همان کارگزاری ها با شرکت های واسطه ای در کشورهای مختلف کار میکنند و شرکت های واسط وظیفه تبلیغات، جذب مشتری و پشتیبانی را دارند. این شرکت ها با کمیسیون های مشخص خودشان پول شما را دریافت و ارز مورد نیاز را برای شما می خرند یا اکانت معامله گری شما را برای شروع معامله در فارکس شارژ می کنند.

هم چنینی امکان شارژ اکانت از طریق بیت کوین و وبمانی هم برای اکثر بروکرها امکان پذیر است. این امکان بسرعت و آنی اتفاق می افتد و می توانید در همان لحطف اکانت خود را شارژ کنید.

بعد از ساخت اکانت در کارگزاری فارکس خودتان باید پلتفرم معامله گری را نصب کنید. پلتفرم معاملاتی متاتریدر (MetaTrader) یکی از مهترین و پر استفاده ترین پلتفرم های معاملاتی است. متاتریدر دارای نسخه های 4 و 5 بوده که هر یک از آنها دارای ویژگی هایی است که البته متاتریدر 5 نسخه جدیدتر و بروزتر این پلتفرم معاملاتی است. شما با توجه به نسخه پلتفرم معاملاتی خودتان اقدام به ورود به اکانت خود می کنید و براحتی می توانید معامله گری خورد را شروع کنید.

نکته بسیار مهم در شروع معامله گری انتخاب زمان مناسب برای ترید در فارکس می باشد. به شما پیشنهاد میکنیم مقاله بهترین زمان ترید در فارکس را بخوانید.

 

انتخاب جفت ارز در فارکس

انتخاب جفت ارز در بازار فاکس

بعد از ورود به پلتفرم معاملاتی خودتان باید ارز یا سهام مورد نظر خود را انتخاب کنید. در سمت چپ متاتریدر لیستی از جفت ارزها وجود دارد که شما می توانید جفت ارز خود را انتخاب کنید. اگر جفت ارز مورد نظر شما در لیست جفت ارزهای فارکس نبود می توانید براحتی آن را به متاتریدر خود اضافه کنید.

بعد از انتخاب جفت ارز خود می توانید نمودار قیمتی را بازه های گذشته ببینید و تحلیل خود را شروع کنید. به شما پیشنهاد می کنیم مقاله تحلیل تکنیکال ما را بخوانید.

تحلیل نمودار از اهمیت بالایی در آینده معامله شما دارد و اگر بدرستی این تحلیل صورت بگیرد شما می توانید سود خوبی را کسب کنید. اگر تحلیل شما به افزایش جفت ارز مورد نظر شما است شما می توانید پوزیشن Buy بگیرید و اگر تحلیل شما به کاهش قیمت جفت ارز است شما می توانید پوزیشن Sell بگیرید.

در مقالات بعدی به توضیح کاملی از نحوه پوزیش در فارکس می پردازیم.

آموزش بورس