صفر تا صد متاورس و کاربرد آن

صفر تا صد متاورس و کاربرد آن

فهرست محتوا

با گذشت زمان دنیای فناوری رشد بسیاری داشته و توانسته پا به عرصه های جدیدتری بگذارد این موضوع نشان دهنده این است که که با نسل جدیدی از اینترنت و دنیای مجازی  روبه رو هستیم و قرار است صنعت فناوری جهان تحول چشمگیری را با دنیای متاورس رقم بزند و همه را شگفت زده بکند.


متاورس چیست؟ به زبان ساده

متاورس به ساده ترین بیان یعنی این که با استفاده از عینک های واقعیت مجازی وارد یک دنیای دیگری شویم و حتی با ادم های جدیدی ارتباط برقرار کنیم. متاورس ترکیبی از و کلمه متا و یونیورس است. متا به معنی فراتر و یونیورس به معنی جهانی می باشد. کلمه متاورس برای اولین بار در رمان علمی تخیلی سقوط برف اثر نیل استیونسن در سال 1992 به وجود آمد.

از کاربردهای متاورس می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  1. ملاقات هایی همچون ملاقات کاری به صورت دیجیتالی
  2. شرکت در رویدادهای کاری و تفریحی
  3. کسب درآمد از بازی های متاورس
  4. داشتن مالکیت دیجیتالی
  5. سفر به موقعیت های مکانی بدون حضور فیزیکی

از کاربرد متاورس در حوزه‌های سلامت و درمان، نظامی، آموزشی، فروش املاک، بازی و سرگرمی، تولید و کسب‌ وکارهم می توان اشاره کرد.

هدست‌های واقعیت افزوده می‌توانند با کمک تصاویر سی‌تی‌اسکن، MRI در حوزه پزشکی و سلامت ودرمان و اسکن‌های سه‌ بعدی قبل از عمل جراحی تصاویری ایجاد کنند تا پزشک جراح به فهم بهتر وکامل‌تری از وضعیت بیمار دست پیدا کند این نوع هدست ها میتوانند اطلاعات مرتبط با علائم حیاتی بیمار مثل ضربان قلب، دمای بدن، فشار خون ومیزان تنفس بیمار را لحظه‌ به ‌لحظه نشان دهد.

متاورس به زبان ساده

متاورس یک دنیای دیجیتالی است که وجود خارجی ندارد. مجموعه ای است که با استفاده از فضای مجازی میتوان افرادی را که کیلومتر ها با ما فاصله دارند را ملاقات کنیم و با انها سخن بگوییم و پا به مکان هایی بگذاریم که تا به حال انجا را از نزدیک ندیده ایم.

متاورس نسل بعدی اینترنت است که از محیط سه بعدی انلاین تشکیل میشود. برای ورود به این دنیای واقعیت مجازی باید از وسیله هایی همچون: هدست های واقعیت مجازی «VR»عینک های واقعیت افزوده « AR» گوشی های هوشمند؛ رایانه ها و کنسول ها استفاده نمود.

در دنیای متاورس کاربر ها میتونن به صورت اواتار باهم دیگه و در محیط جدیدی تعامل داشته باشند می توان گفت آواتارها ساکنان مجازی متاورس هستند و در متاورس میتوان فضایی که دوست داریم طراحی کنیم و بدون محدودیت و حتی بدون رعایت کردن مقررات متاورس یه دنیای بی انتهایی است که فرصت های بی شمار و استثنایی در اختیار ما قرار میدهد.

برای توضیحات بیشتر در مورد آینده متاورس این محتوا را بخوانید: آینده متاورس

ارزهای دیجیتال در دنیای متاورس

همانطور که گفته شد متاورس بستری سه بعدی و آنلاین را در اختیار کاربران قرار داده تا مردم بتوانند در آن باهم بازی ،ملاقات و حتی مراودات اجتماعی داشته باشند. بخش جالب اینجاست که متاورس توانسته ارزهای دیجیتالی زیادی را به دنیای خود بیاورد و همین امر باعث شده است که فعالان درحوزه ارزهای دیجیتالی را کنجکاو کند تا به سراغ سرمایه گذاری و کسب درآمد در این فضا بیایند.

با گرد هم آمدن ارزهای دیجیتال در فضاهای متاورسی ، اقتصاد دیجیتال جدیدی به وجود آمده است ودر کل اقتصاد دنیای متاورس ،خرید و فروش ها و... بر پایه رمز ارزهای دیجیتالی قرار گرفته است.

حال برایتان سوال پیش آمده است که چگونه میتوانیم سرمایه گذاری در متاورس را داشته باشیم؟ یا اصلا چگونه میتوانیم وارد متاورس و بازار آن شویم؟!

در حال حاضر پلتفرم های زیادی در زمینه متاورس فعال هستند و در قدم اول می بایست که این پلتفرم ها را شناخت و از شیوه سرمایه گذاری در آن آگاه شد.

هم اکنون متاورس بیشتردر صنعت بازی رشد و گسترش پیدا کرده و شامل بازی هایی میشود که در عین جذابیت و سرگرمی میتوانند درآمدزا نیز باشند و برترین پلتفرم های بازی متاورس شامل و... میباشد که با یکدیگر در حال رقابت هستند.Roblox ،Cryptovoxels ،Sandbox حال از بین اینهمه پلتفرم محبوب، می توانید با انتخاب پلتفرم دلخواهتان کسب درآمد را آغاز کنید وکارهایی از جمله خرید و فروش ارزها و دارایی های دیجیتالی خود یا حتی خرید و فروش آیتم ها در این بازی ها را انجام دهید و در واقع با این کار وارد بورس ارز دیجیتال در دنیای متاورس شوید.

یک سری دیگر از پلتفرم ها و بازی ها نیز هستند که بیشتر فضای واقعیت مجازی (VR) را دارند وافراد در این دسته از پلتفرم ها می توانند با یکدیگر تعامل و گفتگو و یا سرمایه گذاری در توکن های غیر قابل تعویض به عنوان مثال (NFT) و حتی خرید و فروش ملک و دارایی های دیجیتال را داشته باشند. ( Decentraland، Somnium ) و... نمونه های محبوب از این نوع پلتفرم ها هستند.

در حال حاضر ارزهای دیجیتال متاورس که روی بورس هستند شامل ارز دیجیتالی مانا(MANA)، ارز دیجیتال( SAND (، ارز دیجیتال اطلس(ATLAS)، ارز دیجیتال اکسی(AXE) هستند

برای آشنایی با کسب درآمد دلاری از متاورس این محتوا را بخوانید: کسب درآمد دلاری از متاورس

کیف پول دیجیتال در متاورس

همانطور که گفته شد افراد برای خرید و فروش آیتم ها و درکل انجام معاملات در پلتفرم های دنیای متاورس، نیاز به داشتن ارزها دیجیتال دارند اما برای اینکه بتوانیم از این ارزهای دیجیتال استفاده کنیم نیاز به یک کیف پول دیجیتال داریم.

کیف پول ارز دیجیتال در دو نوع سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارد. کیف پول دیجیتال سخت افزاری امنیت بیشتری نسبت به نرم افزاری دارد و برای خرید و فروش زیاد ارزهای دیجیتال و مبالغ زیاد مناسب تر است. اگرچه کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری سرعت بالاتر و همچنین کارکردن با آن به نسبت راحت تراز سخت افزاری میباشد.

متاورس، دنیایی فراتر از انتظارها

متاورس، دنیایی فراتر از انتظارها

درحال حاضر شرکت های بزرگی از جمله فیسبوک، گوگل به سرمایه گذاری در متاورس روی آوردند و نام شرکت متا (Meta) را برای شرکت خود عنوان کردند. شرکت های بزرگ دیگری همچون مایکروسافت نیزفعالیت خود را با متاورس آغاز کرده اند و به دنبال ایجاد محیط کاری با متاورس هستند و همچنین شرکت بایننس (BINANCE) در حال تلاش برای ایجاد سیستم جدید مالی وطراحی زیر ساخت های آن برای شرکت متاورس است. اخیرا شرکت های آدیداس(ADIDAS) و نایک (NIKE) و حتی بویینگ (BOEING) هم به متاورس اضافه شده اند. در کل علاوه بر این شرکت هایی که نامشان آمد شرکت های دیگری در مسیر متاورس قرار گرفته اند و تمامی آنها سعی دارند که

درتوسعه خانواده متاورس نقش داشته باشند و به عنوان محور کلیدی این شرکت قرار بگیرند.

این موضوع نشان می دهد که متاورس آینده ای چشمگیری را خواهد داشت و به دنبال فراگیر شدن دردنیا و ایجاد تغییر بنیادی در سیستم اینترنتی جهان است واحتمالا در آینده ای نزدیک توسعه و نوآوری سریعی را از این شرکت شاهد باشیم.