آموزش بورس ایران

آموزش بورس ایران

فهرست محتوا

آموزش بورس را چگونه آغاز کنیم؟

در این مقاله سعی کردیم تمامی سوالات شما عزیزان را در مورد آموزش بورس یا شروع بورس پاسخ دهیم. در وب سایت مجموعه ی onbit مقالاتی برای آموزش شما عزیزان طرح شده است که می توانید با خواندن آن مقالات آموزش بورسی خود را تکمیل نمایید.


آموزش گام به گام آموزش بورس

نکته ی آغازینی که باید در نظر بگیرید این است که، آموزش بورس مسیری طویل می باشد که شما نیاز به تجربه خواهید داشت، در این میان ما تا پایان مراحل آموزش شما از طریق آموزش بورس رایگان، روش های سرمایه گذاری در بورس و آموزش بورس آنلاین در کنار شما می باشیم.

بورس یک روش بسیار جذاب و هیجان انگیز در بازارهای سرمایه در جهان شناخته شده است و شما می توانید با اموزش صحیح و درست  از این بازار به نفع خود استفاده نمایید. آموزش ببینید تا در زمان مناسب وارد معامله خود شوید و در زمان مناسب هم سیو سود کنید و از معامله ی خود بیرون بیایید.

در کلاس های آموزشی مجموعه اساتید ما تمامی نکات مهم و کلیدی را در بازار سرمایه در اختیار شما قرار خواهند داد.

تمامی مباحث تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی، نمودار خوانی و هر آنچه که برای شروع سرمایه گذاری در بازار بورس باید بدانیم آموزش داده خواهد شد.

آموزش بورس بورس ایران

مطالب آموزشی دیگر: آموزش فارکس

آموزش بورس چیست؟

آموزش یک سری قانون و قواعد برای ورود به بازار سرمایه را آموزش بورس می نامند. شما در ابتدا باید سطح خود را در بورس بسنجید.

اگر در این حوزه مبتدی هستید و از مباحث مبتدی بورس تا مباحث تخصصی بورس اطلاعاتی ندارید، به بخش همه چیز در باره ی بورس بروید و

اطلاعات تکمیلی و پایه ای خود را کامل نمایید.

در آموزش بورس به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای سرمایه گذاری در بورس چکار باید انجام دهم؟

چگونه کارگزاری بورس خود را پیدا کنم؟

بورس قمار است؟

سود و درآمد سرمایه گذاری در بورس چقدر می باشد؟

بورس چیست؟

صندق سرمایه گذاری چیست؟

حداقل سرمایه گذاری در بورس و حداکثر سرمایه گذاری در بورس؟

زمان مناسب برای سرمایه گذاری در بورس چه موقع می باشد؟

سبد گردانی در بورس چیست؟

مشاوره سرمایه گذاری در بورس؟

آموزش خرید و فروش بورس.

همه چیز درباره مجمع؟

می شه بدون تحصیلات پایه بورس وارد این بازار شد؟

افزایش سرمایه چیست؟

با چه سرمایه ای وارد بورس شویم؟

شاخص بورس چیست؟

سهام چیست؟

تفاوت EPS و DPS

عرضه اولیه سهام چیست؟

چرا باید بر روی آموزش بورس خود هزینه کنیم؟

چگونه با سرمایه کم در بورس فعالیت نماییم؟

انواع روش های سرمایه گذاری در بورس چیست؟

نسبت P/E چیست؟ هر آنچه که باید درباره نسبت P/E بدانیم

به سوالات ابتدایی خود جواب دهیم و بعد وارد مرحله ی بعدی در آموزش بورس خود شوید.

در این مرحله، تمامی اصطلاحات و مفاهیم پایه بورس را آموزش می بینید که از ملزومات موفقیت در بازار سرمایه می باشد.

بعد از این مراحل مهم شما قدمی مهم در مسیر آموزش خود برداشته اید. و تقریبا می دانید بورس چیست و وارد چه دنیایی شده اید. مطالب گنگ و مبهم از ذهنتان حذف می شوند و شما با مفاهیم تازه تری در این بازار بزرگ جهانی آشنا شده اید.

مشاوره بورس

موارد مورد بحث در آموزش بورس ایران:

آموزش بورس اوراق بهادار

تحلیل بنیادی شرکت ها که به بررسی وضعیت عملیاتی و سودآوری آن‌ها می‌پردازد

 

تحلیل تکنیکالی شرکت ها که مهم ترین بخش از آموزش ما می باشد به بررسی نمودارهای قیمتی سهم‌ها در طول زمان و بررسی تاریخ و روند قیمت های سهم می‌پردازیم.

مقاله مرتبط: واگرایی و انواع آن در بورس

چرا باید در بورس سرمایه گذاری کنیم؟

امروزه به دلیل بحران های اقتصادی کشورها و به وجود آمدن تحریم افراد ناگزیر به انتخاب بورس هستند تا بتوانند در شرایط بد اقتصادی سرمایه خود را از گزند رکود، بی ارزش شدن بکاهند و به روشی هوشمندانه با پول خود سرمایه گذاری کنند.

حال در این میان ما با دو بازار روبرو هستیم بازارهای خارجی مثل: بازار ارز دیجیتال، فارکس و باینری آپشن یا بازار بورس ایران؟

بازارهای خارجی به دلیل نوسانات بسیار زیاد نیاز به آموزش عمیق و علمی دارد تا افراد  به راحتی سرمایه های خود را از دست ندهند. اما این موضوع نیز قابل ذکر می باشد که می توان سودهای کلانی هم از بازار سرمایه خارجی کسب کرد.

مورد بعدی، آموزش بورس ایران می باشد که این بازار برای افراد بومی این کشور از ریسک بسیار کمتری برخوردار می باشد و نکات تحلیل فاندامنتال برای بررسی وضعیت عملیاتی شرکت ها و سودآوری آنها برای ما راحت تر خواهد بود.

مزایای سرمایه گذاری در بورس ایران چیست؟

سود آوری دو سویه در بورس: سودآوری از دو محل، یکی دریافت سود نقدی (DPS) و دیگری دریافت افزایش ارزش سهام شرکت‌ها  (Capital Gain، به این معنا که هم می توان از نوسانات قیمت بازار سرمایه ایران سود کرد و همچنین در پایان سال مالی بعد از برگزاری مجمع عادی سالانه از سود تقسیمی شرکت ها بهره مند شویم.

شفافیت اطلاعات: شفافیت اطلاعاتی و نظارت نهادی همچون سازمان بورس، در ارائه ی صورت های مالی شرکت‌ها در ادوار سه ماهه و گزارش عملکرد در بازه‌های ماهانه به صورت منظم در سامانه کدال منتشر و به صورت عمومی در دسترس سرمایه گذاران قرار می گیرد بسیار حائز اهمیت می باشد.

معافیت مالیات: سود تقسیمی در بورس از مالیات معاف می باشد. به عبارت دیگر تمام سود دریافتی از معاملات شما بعد از کسر کارمزد در حدود ۰٫۵% تماما متعلق به شما می باشد.

مقاله مرتبط: الگوی مثلث در تحلیل تکنیکال

سرمایه گذاری در بورس یا سرمایه گذاری در بانک، کدامیک بهتر است؟

سرمایه گذاری در بانک راحت ترین راه ممکن می باشد و این سرمایه گذاری جزء سرمایه گذاری بدون ریسک می باشد، ولی راه های سرمایه گذاری جدید در دنیا وجود دارد که جزء سرمایه گذاری های نوین محسوب می شوند و سرمایه گذاری در بورس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بررسی سود دهی بانک ها و بورس:

بررسی بازدهی: سودهای سپرده بانکی به دلیل تضمین پرداخت سودهای دوره ای یکی از سرمایه گذاری های بدون ریسک محسوب می شود ولی بازدهی کمتر برای سهامداران خواهند داشت.

دریافت سود در بورس از دو طریق: در سرمایه گذاری بورسی هم سود نقدی دریافت می شود و همچنین سهامدار می تواند از رشد قیمت سهام ها سود ببرد.

تضمین دریافت سود: در بورس نمیتوان گفت ماهانه سود ثابت دریافت کرد و تمامی تصمیمات بر عهده ی سرمایه گذار است که بتواند تصمیمات درست اتخاذ نماید.

حداقل سرمایه گذاری در بورس چه میزان است؟

حداقل میزان خرید در بورس ۵۰۰ هزار تومان می باشد. افراد می توانند با کمترین سرمایه در بورس سهامداران شرکت‌های بزرگی مثل فولاد، شرکت های پالایشی، پتروشیمی و غیره شوند. به این نتیجه می توان رسید که شما برای ورود به بازار سرمایه هیچ گونه محدودیت میزان سرمایه گذاری نخواهید داشت.

چگونه کد بورسی خود را دریافت نماییم؟

شما برای انجام معاملات خود در بورس، به کد بورسی نیاز دارید که این کدها برای هر کدام از سهامداران منحصر به فرد است

برای دریافت کد بورسی خود می بایست همراه با مدارک شناسایی خود به یکی از شعبات کارگزاری‌های دارای مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار مراجعه نمایید، پس از دریافت کد بورسی خود به همراه یک نام کاربری و رمز عبور امکان استفاده از سامانه معاملاتی کارگزاری را خواهید گرفت.

مطالب دیگر: ربوکریپتو؛ پلتفرم فیلترنویسی ارزهای دیجیتال

 

میزان سود و ضرر در بورس؟

تغییرات قیمت سهام در بورس به صورت درصدی می باشد و میزان سود یا ضرر بستگی به میزان سرمایه اولیه دارد. در معاملات سهام بورس، محدودیت دامنه در حال حاضر مثبت و منفی ۵% در روز وجود دارد.

میزان دریافت سود در بورس ایران بسیار بستگی به سطح توانایی معامله گر دارد و نمی توان گفت که در مدت زمان کوتاه پولدار می شوید.

فارکس چیست