اندیکاتور CCI چیست

اندیکاتور CCI چیست

فهرست محتوا

اندیکاتور CCI نقاط اشباع خرید و اشباع فروش  و همچنین تغییرات ناگهانی مسیر حرکت سهم را مشخص می کند


اندیکاتور cci یکی از اندیکاتورهای مطرح تحلیل تکنیکال می باشد، که در این مقاله می توانید در مورد آن مطالعه کنید. در دنیای بزرگ و گسترده ی اقتصاد، استفاده از ابزارهای تکنیکال برای بررسی و آگاهی از تغییرات پیش رو در بازار می تواند کمک بسیار زیادی به ما در تصمیم گیری می کند.

این نکته را نباید فراموش کرد که استفاده صحیح و به موقع از این ابزارها می تواند عامل موفقیت شما شود. همچنین باید به این موضوع اشاره کرد که استفاده نامناسب و نادرست از این ابزارها می تواند برای شما و سرمایه ی شما گران تمام شود.

مقاله مرتبط: اندیکاتور RSI چیست؟

اندیکاتورها در چند سال اخیر توانسته اند به یکی از ابزارهای مناسب و کاربردی برای تراکنش ها و معاملات تجاری تبدیل شوند. ازمیان خیل عظیمی از اندیکاتورها، در این مقاله قصد بررسی اندیکاتور cci را داریم. اطلاعاتی مانند تعریف کلی اندیکاتور cci و کارایی آن را می توانید در این مقاله مطالعه کنید.

اندیکاتور cci:

cci از واژه ی commodity channel index که به معنای شاخص کانال کالا می باشد، تشکیل شده است. در واقع هدف اصلی اندیکاتور cci استفاده از آن در بازارهای مهم و بزرگی هم چون بورس و کالا است. عملکرد اندیکاتور cci به گونه ای بوده است که از ان در بازارهای بورس اوراق بهادار نیز استفاده می شود.

این اندیکاتور از گروه اندیکاتورهای اسیلاتور یا نوسان نماها است و در فرمول  آن از قیمت روز و میانگین متحرک استفاده می شود. اندیکاتور cci مانند دیگر اندیکاتورها شاخص دارد و خط میانی آن 0 می باشد. حد پایین اندیکاتور cci عدد منفی 100 و حد بالای آن 100 تعیین شده است. اکثر نوسانات این اندیکاتور در میانه ی این اعداد است. در صورتی که نوسانات خارج از این محدوده ها باشد می توان به این نتیجه رسید که بازار اشباع از خرید و فروش است.

مقاله مرتبط: اندیکاتور MACD (مکدی) چیست؟