سرمایه گذاری در فارکس

سرمایه گذاری در فارکس

فهرست محتوا

در این مقاله در مورد سرمایه گذاری در فارکس و داشتن یک درآمد دلاری خوب صحبت می کنیم. سرمایه گذاری در فارکس و بازارهای مالی دارای روش هایی هست که ما چگونگی انجام آن را به شما خواهیم گفت. شما در این مقاله این عناوین را خواهید خواند:

چگونه به سرمایه‌گذاری پرسود در فارکس برسیم؟

سرمایه‌گذاری در فارکس چیست؟

چرا می‌توان سرمایه‌گذاری پرسودی در فارکس داشت؟

ارزش سهام و سرمایه‌گذاری در معاملات فارکس چیست؟

چگونه سرمایه‌گذاری در سهام ارزشمند باعث معاملات پرسود می‌شود؟

چگونه در بازار فارکس سرمایه‌گذاری کنیم؟

سرمایه گذاری مطمئن با سود دلاری در ONBIT


چگونه به سرمایه‌گذاری پرسود در فارکس برسیم؟

مبادلات ارز خارجی (فارکس) یا FX شامل معامله قیمت ارزهای جهانی است. این معاملات را می‌توان با قیمت طیف عظیمی از ارزهای جهانی معامله کرد. معاملات فارکس به شما امکان می‌دهد در مورد حرکت یک ارز در برابر ارز دیگر حدس و گمان کنید. همچنین به‌صورت جفت معامله می‌شود.

به‌عنوان‌مثال یورو در برابر دلار آمریکا (EUR/USD). معاملات و سرمایه‌گذاری در فارکس شامل خریدوفروش ارزها برای کسب سود است. این بازار به پرحجم‌ترین بازار مالی در جهان تبدیل شده است و برای شروع به پول زیادی نیاز ندارید.

در این  مقاله، ما توضیح می‌دهیم که تجارت فارکس چه نوع تجارتی است. همچنین برخی از مزایا و معایب را که قبل از یک سرمایه‌گذاری پرسود باید در نظر بگیرید، را مطرح می‌کنیم. با ما همراه باشید.

سرمایه‌گذاری در فارکس چیست؟

سرمایه‌گذاری در فارکس استفاده از قراردادهای آتی قابل معامله برای خرید یا فروش یک ارز خاص با قیمت تعیین شده است. این معاملات پرسود همچنین به‌عنوان معاملات آتی ارز، ارز خارجی یا FX نیز شناخته می‌شود. با وجود عوارضی که می‌تواند شامل معاملات فارکس باشد، اکثر مردم تجربه‌ای با آن از طریق تبدیل ارز دارند.

به‌عنوان‌مثال، توریستی که از سنگاپور به فرانسه سفر می‌کند، نمی‌تواند کالاهایی را از فرانسه در SGD خریداری کند. در عوض، یک صرافی ارز محلی بر اساس نرخ فعلی، ارز را به یورو تبدیل می‌کند. به طور مشابه، مکانیزم این صرافی را می‌توان در معاملات فارکس نیز اعمال کرد. اگرچه شرایط قرارداد ممکن است متفاوت باشد. معامله‌گران باید بتوانند به بازار فارکس دسترسی داشته باشند. برای همین منظور Orient Futures یک کارگزار فارکس تنظیم شده است که پلتفرم‌های معاملاتی و خدمات کارگزاری را ارائه می‌دهد.

مقاله مرتبط: فارکس چیست؟ صفر تا صد فارکس

مواردی که باید در سرمایه‌گذاری در فارکس توجه کنید

مواردی که باید در سرمایه‌گذاری در فارکس توجه کنید

در زیر مواردی را لیست کرده‌ایم که در یک سرمایه‌گذاری پرسود فارکس باید به آنها توجه شود.

  • ارزی که خریداری می‌شود «ارز پایه» نامیده می‌شود، درحالی‌که ارزی که فروخته می‌شود «ارز مظنه» نامیده می‌شود.
  • پیپ یا pip یک پارامتر مقایسه در این بازار معاملاتی است که برای تفسیر تغییرات قیمت بین ارزها استفاده می‌شود. هر پیپ 0.0001 است اما بسته به ارز جفت شده ممکن است 0.01 نیز باشد. این را می‌توان بیشتر به پیپت‌ها تقسیم کرد که به‌عنوان "دهم پیپ" اندازه‌گیری می‌شود.
  • هنگام معامله، معامله‌گران می‌توانند به نوسانات ارزی اشاره کنند که به نوسانات قیمتی بازار اشاره دارد. این به‌عنوان نشانگر میزان ریسک معامله یک جفت ارز استفاده می‌شود.
  • نوع اول معامله در بازار نقدی است. این شکل از تجارت جایی است که ارزهای اساسی به‌صورت فیزیکی "در محل" مبادله می‌شوند. اینها معمولاً با نرخ فعلی بازار انجام می‌شوند که به «قیمت نقطه‌ای» معروف است.
  • دوم تجارت فارکس در بازار فوروارد است. به این شکل از معاملات، FX NDF (موارد غیرقابل‌تحویل) نیز گفته می‌شود. این توافق بین دو طرف برای خرید ارز در تاریخ آتی و با قیمت از پیش تعیین شده در بازار فرابورس است.
  • آخرین نوع معامله در بازار آتی FX است. اینجاست که معامله‌گران از یک قرارداد استاندارد در یک صرافی اختصاصی برای خرید یا فروش در تاریخ آینده استفاده می‌کنند.

چرا می‌توان سرمایه‌گذاری پرسودی در فارکس داشت؟

دلایل اصلی وجود دارد که چرا تجارت فارکس می‌تواند پرسود باشد، اما مزایا در معرض تغییرات و شرایط بازار است. اولاً، تجارت در فارکس فرصتی برای رویکردهای چند استراتژی ارائه می‌دهد. این رویکردها شامل ترکیبی از سودآوری، پوشش ریسک فارکس، اهرم مالی و سفته‌بازی است. به‌عنوان‌مثال، می‌توان از آن برای پوشش ریسک ارز بین‌المللی و نرخ بهره ناشی از تورم استفاده کرد. ثانیاً در میان بسیاری از فرصت‌های معاملاتی مانند معاملات آتی یا ارزهای دیجیتال، فارکس بیشترین سهم تجارت را به خود اختصاص می‌دهد. بر اساس نظرسنجی‌ها و پرسش‌نامه‌های سه‌ساله بانک مرکزی، تجارت در فارکس در آوریل 2020 بالغ بر 7 تریلیون دلار در روز بود. این بازار یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مالی در جهان است.

ثالثاً، بازار فارکس امکان تنوع بخشیدن به پرتفوی سرمایه‌گذاری را فراهم می‌کند. بازار همیشه 24 ساعته باز است. پس معامله‌گران می‌توانند نسبت به سایر روش‌های معاملاتی انعطاف‌پذیر باشند. همچنین می توانند نسبت به تغییرات سریع‌تر واکنش نشان دهند. در نهایت، جفت‌های فارکس زیادی در بازار فارکس وجود دارد؛ بنابراین می‌توان برای تعیین بهترین ترکیب، بین کشورها مقایسه کرد.

ارزش سهام و سرمایه‌گذاری در معاملات فارکس چیست؟

ارزش سهام در فارکس یک مفهوم ساده و حیاتی است. تاجران باتجربه و تاجران مبتدی به طور یکسان باید قبل از اینکه بتوانند در این تجارت پیشرفت کنند، آموزش اولیه را فرابگیرند. مفاهیم زیادی در معاملات فارکس وجود دارد که درک آنها مهم است و یکی از این مفاهیم، ارزش سهام در معاملات فارکس است. اول‌ازهمه، باید به این موضوع نگاه کرد که چه زمانی معاملات باز هستند.  همچنین از نظر زمانی که هیچ موقعیت فعالی در بازار وجود ندارد.

ارزش سهام در معاملات فارکس به‌سادگی کل ارزش حساب یک معامله‌گر فارکس است. حقوق صاحبان سهام در حساب FX، مجموع حاشیه‌ای است که برای معامله از حساب FX، علاوه بر موجودی حساب استفاده نشده، ایجاد می‌شود. بنابراین، یک معامله‌گر ممکن است امروز یک ارز بخرد، با این تصور که ارزش آن فردا افزایش می‌یابد. 

در آن زمان قصد دارد آن ارز را برای سود بفروشد. این به‌عنوان تجارت بلندمدت شناخته می‌شود. یا، اگر فکر می‌کنند ارزش ارز کاهش می‌یابد، ممکن است تصمیم بگیرند که ارزی را بفروشند و بعداً که ارزان‌تر است آن را دوباره بخرند. این به‌عنوان تجارت کوتاه‌مدت شناخته می‌شود.

چگونه سرمایه‌گذاری در سهام ارزشمند باعث معاملات پرسود می‌شود؟

چگونه سرمایه‌گذاری در سهام ارزشمند باعث معاملات پرسود می‌شود؟

اولین پارامتر برای درک ارزش سهام در فارکس، حاشیه یا مارجین است. این درجه وثیقه‌ای است که معامله‌گر فارکس باید برای معامله در تلاش برای استفاده از اهرم ارائه شده توسط کارگزار قرار دهد. باید در نظر داشته باشید که بازار ارز یک بازار بسیار اهرمی است که معامله‌گران را قادر می‌سازد تا مبلغ مشخصی پول (حاشیه در مورد ما) برای کنترل معاملات بزرگ‌تر قرار دهند.

مورد بعدی در لیست تعادل است.

این مورد به کل موجودی اولیه در حساب معامله‌گر در کل اشاره دارد. باید مشخص کنیم که تا زمانی که تمام موقعیت‌های تجاری فعال شما بسته نشود، تحت‌تأثیر هیچ موقعیت باز قرار نمی‌گیرد. سومین پارامتر سود یا زیان تحقق‌نیافته است. سود یا زیان از نظر مالی است که حساب یک معامله‌گر به طور پیوسته در همه موقعیت‌های باز از آن جمع می‌شود. در واقع، به آنها به‌عنوان سود یا زیان واقعی اشاره می‌شود.

به‌طورکلی، ما می‌توانیم حقوق صاحبان سهام معامله‌گر را به‌صورت زیر تعریف کنیم: این حقوق تا حدی سود یا زیانی است که حساب معامله از موقعیت‌های باز یا بسته متحمل می‌شود. علاوه بر این، با تغییر سود یا زیان تحقق‌نیافته در موقعیت‌های فعال، ارزش حقوق صاحبان سهام تغییر می‌کند. علاوه بر این، هنگامی که موقعیت‌ها بسته می‌شوند، و سود اضافه می‌شود یا زیان از مانده‌حساب واقعی حذف می‌شود، حقوق صاحبان سهام معامله‌گر FX مشخص می‌گردد.

مقاله مرتبط: نحوه معامله در بازار فارکس

مقاله مرتبط: بهترین زمان ترید در فارکس

چگونه در بازار فارکس سرمایه‌گذاری کنیم؟

با توسعه فناوری، سرمایه‌گذاری FX یا تجارت فارکس می‌تواند از طریق انواع پلت فرم‌های آنلاین انجام شود. این معامله به جفت ارزهای ارائه شده توسط کارگزار بستگی دارد. برای معامله این جفت‌ها، مشتریان و معامله‌گران فارکس می‌توانند به Flextrade، Metatrader 5 و Stellar دسترسی داشته باشند. مشتریان معاملات فارکس بریتانیا یا سایر سرمایه‌گذاران نهادی خارج از کشور نیز می‌توانند یک حساب زنده یا نسخه نمایشی باز کنند.

سؤالات متداول

بازار فارکس چه ساعتی باز می‌شود؟

اگر عبارت “When does the UK forex market open” را جستجو کنید، نشان می‌دهد که بازار در انگلستان ساعت 8 صبح باز می‌شود. بااین‌حال سایر جلسات بسته به موقعیت جغرافیایی باز خواهند بود.

چه کسانی می‌توانند در بازار فارکس معامله می‌کند؟

بازار فارکس برای طیف گسترده‌ای از شرکت‌کنندگان، بانک‌ها، صندوق‌های تضمینی و معامله‌گران مهم هستند. هر شرکتی که در خارج از کشور فعالیت می‌کند یا مشتری دارد، باید ارز را معامله کند. بانک‌های مرکزی همچنین می‌توانند در بازارهای ارز فعال باشند. زیرا به دنبال حفظ ارزی هستند که مسئولیت معامله آن‌ها را در یک محدوده خاص نگه دارند.

افراد در فارکس چگونه پول درمی‌آورد؟

کارگزاران فارکس از طریق کمیسیون و کارمزد کسب درآمد می‌کنند. معامله‌گران فارکس بر اساس زمان‌بندی خریدوفروش خود درآمد کسب می‌کنند (ضرر می‌کنند). اگر بتوانند در مقایسه با زمان خرید به‌اندازه کافی بالا بفروشند، می‌توانند سود کنند.

چگونه معامله در فارکس پرسود است؟

تمام هدف تجارت فارکس آنلاین، برای اکثر مردم، کسب درآمد است. شرکت‌ها گاهی از آن برای جبران قرارداد یا خرید آتی که قصد انجام آن را دارند استفاده می‌کنند. معامله‌گران خرده‌فروشی در بازارهای فارکس معامله می‌کنند تا از تغییرات ارزش ارزها در طول زمان پول به دست آورند.

تجارت فارکس چگونه کار می‌کند؟

معاملات فارکس فرایند سفته‌بازی در قیمت ارز برای کسب سود بالقوه است. ارزها به‌صورت جفت‌جفت معامله می‌شوند، بنابراین با مبادله یک ارز با ارز دیگر، معامله‌گر در مورد افزایش یا کاهش ارزش یک ارز در برابر دیگری حدس می‌زند.

سرمایه گذاری دلاری مطمئن در ONBIT

شروع یک سرمایه گذاری در فارکس در کنار تمامی نقاط مثبت و سوده خود دارای ریسک هایی هم هست که نیازمند دانش ، تجربه و ابزارهای تحلیل و هوش مصنوعی می باشد. تمامی شرکت های بزرگ سرمایه گذاری فارکس در دنیا این سه پارامتر را در کنار هم دارند و ما هم در مجموعه ONBIT بعد از سالها فعالیت در زمینه هوش مصنوعی و معاملات مبتنی بر ربات های معامله گر این بستر سرمایه گذاری را برای شما عزیزان فراهم ساخته ایم.

شما می توانید براحتی و با برقراری ارتباط با کارشناسان سرمایه گذاری ما روال سرمایه گذاری در فارکس را از همین امروز شروع کنید و لذت یک درآمد ارزی را ببرید. برای مشاهده اطلاعات بیشتر در خصوص سرمایه گذاری دلاری روی لینک روبرو کلیک کنید: سرمایه گذاری دلاری با ONBIT

 

سخن آخر

در این مقاله دیدیم ارزش سهام یکی از مهم‌ترین جنبه‌های سرمایه‌گذاری پرسود در فارکس است. دانستن این نکته ضروری است که حقوق صاحبان سهام باید در سطوحی نگه داشته شود که به‌اندازه کافی بالا باشند. این مورد باعث می‌شود تا در هیچ نقطه‌ای از زمان در هنگام وقوع برخی معاملات زیان‌ده، حساب کاربر آسیب نبیند.

سعی کنید دانش تازه به‌دست‌آمده خود را در یک حساب آزمایشی بدون ریسک آزمایش کنید. این یک راه مطمئن برای دیدن اینکه چقدر همه اطلاعات را یاد گرفته‌اید. همچنین کمک می‌کند تا بدانید چقدر در به‌کارگیری آن در موقعیت‌های عملی مهارت دارید.