پین بار (pin bar) چیست و چگونه با پین بار معامله کنیم

پین بار (pin bar) چیست و چگونه با پین بار معامله کنیم

فهرست محتوا

پین بار یکی از الگوهای پرایس اکشن می باشد که برای اولین بار توسط نایل فولر استفاده شده است. این الگو از یک کندل تشکیل می شود که خبر از برگشت کامل قیمت می دهد. در این مقاله پین بار را کامل و مفید بشناسید.


پین بار (pin bar) چیست (الگوی ادامه دهنده یا برگشتی)

پین بارها در استراتژی پرایس اکشن بسیار کاربرد دارند. الگوی شمعی پین بار بدنه ی کوتاه ولی سایه بلندی دارد.در این الگوی ساده ی بازار، قیمت به یک سطح خاصی می رسد، بعد از ضربه زدن برمی گردد.

پین بار را در شکل زیر ببینید:

 پین بار (pin bar) چیست

 مقاله مرتبط: روش معامله با پرایس اکشن (Price Action)

پین بار و انواع آن

در انتهای شمع های پین بار سایه کوتاه که نام دیگر آن بینی می باشد و در انتهای دیگری سایه بلند قرار گرفته است. اغلب تحلیل گران اعتقاد دارند که سایه ی بلند الگو باید دو سوم همه ی طول الگو را تشکیل دهد. در این صورت دیگر قسمت های پین بار تنها یک سوم را تشکیل می دهند.

قیمت Open و Close کندل می بایست تقریبا همسان باشند تا بتوانند بدنه را تشکیل دهند.

برای تایید پین بار چه کار کنیم؟

برای تایید این الگو، باید منتطر باشید تا کندل بسته شود به این منظور که یک کندل جدید تشکیل شود و تغییر نکند.

چرا باید این کار را انجام بدهیم؟ فقط به این منظور که مطمئن شویم کندلی که تشکیل شده یک پین بار است (باید در نظر بگیرید که هر پین باری شاید پین بار نباشد!)

این الگو تنها یک کندلی ایت که برگشت شدید و ریجکت های قیمتی شدید را به نمایش می گذارد.

پین بار چیست و چگونه معامله کنیم

 مقاله مرتبط: هدف قیمت (Price Target) چیست

سایه پین بار چه چیز را نشان می دهد و به چه معناست؟

این سایه پین بار ناحیه ای را نشان می دهد که قیمت در آن ریجکت شده است.

به این معناست که قیمت در خلاف جهت  سایه به حرکت خود ادامه می دهند.

در نتیجه در یک پین بار نزولی، یک سایه بلند در قسمت بالا داریم که به معنای رد شدن قیمت های بالا می باشد. این موضوع نشان میدهد که قیمت ها خیلی زود کاهشی خواهند شد.

و در یک پین بار صعودی، یک سایه بلند در قسمت پایین داریم که به معنای رد شدن قیمت های پایین می باشد. این موضوع نشان میدهد که قیمت ها خیلی زود افزایش خواهند یافت.

روش معامله با پین بار

 

چگونه با پین بار معامله کنیم؟

در ابتدا همانطور که در ابتدا گفتیم باید منتظر بمانیم تا پین بار بسته و تایید شود. ممکن است درست متوجه نشده باشیم و در شناسایی الگو دچار سوء تفاهم شده باشیم.

ناحیه ی دیگر معامله با الگوی پین بار، در اصلاح 50 درصدی در پین بار، وارد معامله شویم.

به این معنا که صبر می کنیم قیمت با در نظر گرفتن سایه ها تا قسمت وسط اغلگو بیایید. تا در این قسمت یک ورود به معامله داشته باشیم.

تصویر پایین را مشاهده نمایید:

 روش معامله با پین بار

  مقاله مرتبط: چگونه از خط روند صعودی و نزولی استفاده کنیم؟

در ابتدا برای ورود به معامله، پین بار را در نمودار پیدا کنید:

در نظر بگیرید که شما می توانید از استراتژی پرایس اکشن در تمامی بازارها و در هم بازه زمانی می توانید استفاده کنید.

در ابتدا گفتیم که باید پین بار را درست تشخیص داده باشید.

در تصویر زیر یک الگوی پین بار صعودی داریم که باتوجه به تلاش زیاد خرسها اما موفق شده اند و روند بازار بعد از آن صعودی شده است.

 

مرحله ی بعدی: حرکت قیمت را در گذشته بازار پیدا کنیم تا دلیل اینکه چرا پین بار تشکیل شده است را متوجه شویم.

برای این کار بهتر است از تایم فریم های بزرگتر استفاده نمایید. در تصویر زیر از تایم فریم 1 ساعته استفاده شده است.

 

در این بخش که به آن خط مقاومت گفته می شود، سایه کندل آن را لمس کرد اما به سمت بالا حرکت کرد.

و این خط را به حمایت تبدیل کرد. در بعضی موارد داشتن یک استراتژی ساده بر اساس استراتژی پرایس اکشن می تواند یک بهترین تصمیم را برای شما رقم بزند.

فیلترنویسی الگوی کندل پین بار 

با توجه به توضیحات داد شده در خصوص الگوی کندلی پین بار و نحوه شناسایی و معامله براساس این الگوی کندلی به اهمیت این الگو پی میبریم. این الگو می تواند نقاط برگشتی بسیار خوبی را برای ما شناسایی کند و سودهای بسیار خوبی را برای ما داشته باشد. در بازارهای مالی من جمله ارز دیجیتال و فارکس الگوی کندلی پین بار زیاد اتفاق می افتد و این الگو در تایم فریم های مختلف تاثیرات متفاوتی را دارد. الگو کندل پین بار و به نوعی تمامی الگوهای شمعی در تایم فریم های بزرگتر بسیار مورد تایید است و برگشت بیشتری را به همراه خواهد داشت و می تواند سود بیشتری را برای ما داشته باشد. حال سوال اینجاست که در بین ارزهای بسیار زیاد بازار و درتایم فریم های مختلف ما چگونه کندل پین بار پیدا کنیم؟

آشنایی با فیلترنویسی کندل پین بار

فیلترنویسی یک مفهوم جدید برای معامله گران حرفه ای است که به جرات می توان گفت یک معامله گر حرفه ای بدون داشتن ابزاری به نام فیلترنویسی نمی تواند معاملات زیادی را داشته باشد و همچنین نمی تواند نقاط طلایی خوبی را پیدا و معاملات خود را انجام دهد. فیلترنویسی کندل پین بار یعنی توسط ابزاری هوشمند به جای اینکه خودمان تک به تک کوین های ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم که آیا کندل پین بار رخ داده است یا خیر آن ابزار برای ما بررسی کند و به ما اطلاع دهد! این توضیح قطعا شما را هیجان زده خواهد کرد، پس بیاید کمی بیشتر در مورد فیلترنویسی و فیلترنویسی کندل پین بار صحبت کنیم.

آشنایی با فیلترنویسی کندل پین بار

آموزش فیلترنویسی الگوی کندل پین بار

شما برای معامله با هر نوع استراتژی باید زمانی را برای بررسی بازار بگذارید تا بتوانید استراتژی خودتان را در بازار و بر روی یک کوین یا ارز پیدا کنید. این بررسی باید بر روی تایم فریم های مختلف انجام شود تا بتوانید موقعیت به اصطلاح طلایی خودتان را بیابید و سپس شروع به معامله کنید. این شکل گیری موقعیت بازار براساس استراتژی شما ممکن است ساعت ها یا حتی روزهای طول بکشد که کمی خسته کننده و فرسایشی است. اما به این نکته توجه کنید که با توجه به تعداد بسیارزیاد کوین های ارز دیجیتال بطور حتم استراتژی شما در هر لحظه روی یک یا بیشتر از یک کوین وجود دارد! حال شما چگونه باید این کوین ها را پیدا کنید؟ 

برای مثال الگوی کندل پین بار صعودی و الگوی پین باز نزولی را که در همین مقاله آموزش دیدیم را در نظر بگیرید. این الگو یک الگوی بازگشتی فوق العاده است که اگر شما آن را پیدا کنید می توانید سودهای بسیار زیادی را کسب کنید. ما در تیم ONBIT برای شما امکان فیلترنویسی الگوی کندل پین بار را ایجاد کرده ایم. شما به کمک فیلترنویسی می توانید در کمتر از 1 ثانیه کل مارکت ارزدیجیتال را  بررسی کنید و کوین هایی که الگوی کندل پین بار را دارند مشاهده کنید و معاملات خودتان را شروع کنید.

اگر می خواهید بیشتر در مورد فیلترنویسی و کاربرد آن بدانید پیشنهاد می کنیم این مقاله را بخوانید: کاربرد و مزایای فیلترنویسی ارز دیجیتال

فیلترنویسی الگوی پین به شما هر لحظه سیگنال خرید و فروش می دهد چیزی که شما با داشتن آن یک ربات خستگی ناپذیر و دقیق دارید که بجای شما بازار را رصد می کند و به شما اطلاع می دهد. شما با فیلترنویسی ONBIT کافیست الگوی کندل پین بار را بسازید و دیگر نمودار را رها کنید، ما در فیلترنویسی ONBIT به محض ایجاد اولین الگوی پین بار در بین بیش از 800 کوین ارز دیجیتال به شما اطلاع می دهیم. این اطلاع هم از طریق پیامک بر روی گوشی خود شما می باشد.

به دنیای نوین معامله گری و لذت ترید کردن با ما خوش آمدید. برای شروع فیلترنویسی ارز دیجیتال و فیلترنویسی کندل پین بار اینجا کلیک کنید. 

برای شروع فیلترنویسی الگوی پین بار کلیک کنید و لذت ترید کردن را تجربه کنید